ראש עיריית קייב ואלוף העולם לשעבר באיגרוף, ויטלי קליצ'קו, הודיע היום (שבת) כי הוא יצטרך לכוחות הלוחמים נגד רוסיה כדי להגן על הבירה ועל מולדתו, אוקראינה.  "אין לי ברירה אלא להצטרף ללחימה, אני חייב לעשות את זה. אני מאמין באוקראינה, אני מאמין במדינה שלי, ואני מאמין בעמי", אמר. 

אחיו הצעיר ולדימיר, התגייס מוקדם יותר החודש לצבא המילואים של אוקראינה בקייב, ואמר שאהבה לארצו אילצה אותו להגן עליה. "זו האהבה, האהבה לעיר שלי, לבית שלי, למשפחה שלי, לשכנים שלי, לבתי שהביאה אותי לכאן, לקחתי את היוזמה זו ועכשיו אני לוקח חלק בהגנה. אני לא יכול לעמוד מנגד", אמר. 

קליצ'קו בן ה-50, הוא אחד מארבעה מתאגרפים בלבד שזכו בתואר אלוף העולם במשקל כבד שלוש פעמים. הוא זכה לכינוי "ד"ר אגרוף הברזל", בשל השילוב בין תוארו האקדמי וכוחו. בשנת 2014 נבחר לרשות עיריית קייב. אחיו הצעיר של ויטלי היה אלוף העולם באיגרוף במשקל כבד. קליצ'קו החזיק בתואר אלוף העולם באיגרוף במשקל כבד במשך הזמן השני באורכו בהיסטוריה.

ולדימיר וויטלי קליצ'קו (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)
ולדימיר וויטלי קליצ'קו (צילום: REUTERS/Gleb Garanich)

בתוך כך, גם המתאגרף אוקראיני ואלוף העולם במשקל כבד, אלכסנדר אוסיק, הודיע על הצטרפותו לצבא אוקראינה. אוסיק, כמו האחים קליצ'קו, התחייב לשרת נגד כוחות הצבא של פוטין. "חלק אמרו שברחתי; אני לא", כתב באינסטגרם. "חזרתי, אני בבית. חברים, אנחנו חייבים להתאחד כי זו תקופה קשה כרגע למדינה שלי והעם שלנו. חברים, אנחנו חייבים לעצור את זה מלחמה; כולנו ביחד."