שגרירות אוקראינה בישראל פרסמה היום (שבת) בדף הפייסבוק שלה קריאה לישראלים להצטרף בקרבות במדינה מפני הפלישה הרוסית. "בני ארצנו היקרים, אחים וכל אזרחי ישראל האכפתיים - השגרירות החלה בגיבוש רשימת מתנדבים המעוניינים להשתתף בפעולות לחימה נגד התוקפנות הרוסית", נכתב.

בפוסט נכתבו כתובות דואר אלקטרוני למשלוח פרטים אישיים, מספר דרכון וסוג ההתמחות הצבאית. זאת, עבור המעוניינים "להגן על הריבונות של אוקראינה". לצד זאת, במשרד החוץ מעריכים כי היום עדיין נמצאים בשטח אוקראינה בין 6,000 ל-8,000 אזרחים ישראלים.

אתמול דווח במהדורת החדשות של כאן 11, כי במהלך שיחת ראש הממשלה נפתלי בנט, עם נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, האחרון ביקש לתווך בין רוסיה לאוקראינה במשא ומתן לקראת הפסקת אש. בנוסף, לאחר שרוסיה הציעה את מינסק כיעד לשיחות בין הצדדים ואוקראינה הציעה את ורשה, דווח כי בשיחה עם בנט, זלנסקי העלה את האפשרות לפיה השיחות יתקיימו בירושלים. 

בתוך כך, המוני בני אדם קיימו צעדת מחאה בתל אביב נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. המוחים צעדו בשדרות רוטשילד והניפו שלטים בעד אוקראינה ונגד נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בסיום הצעדה התקיימה עצרת מחאה בכיכר הבימה. 

הפגנת תמיכה באוקראינה בת"א (צילום: אבשלום ששוני)

ביום חמישי האחרון כאלף אנשים הפגינו מול שגרירות רוסיה ברחוב הירקון בתל אביב. ארבעה מפגינים נעצרו בגין ריסוס גרפיטי על גדר השגרירות.