הפלישה הרוסית לאוקראינה נכנסה הבוקר (ראשון) ליומה הרביעי, ובעיר הבירה קייב נמשכים הקרבות העזים. ולדיסלב רויטברג, אחד מיועציו של נשיא אוקראינה וולודמיר זלנסקי, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"בטח שאני נמצא בקייב, כולנו נמצאים בקייב. הנשיא נמצא בקייב, אנחנו מנהלים חדרי מצב, את כל מה שצריך לנהל במדינה. אנחנו ממשיכים לפעול להגנת אוקראינה בכל הדרכים האפשריות, גם הדיפלומטיות, גם הצבא וכו'. כל מה שאפשר לעשות בשביל להמשיך", פתח רויטברג את דבריו.

"יש כוחות רוסים שנכנסו לחרקוב, זו לא פעם ראשונה שנכנסו לחרקוב, אפילו לא פעם שנייה. כוחות הצבא שלנו דוחקים אותם מדי פעם. יש חנו קרבות עזים בהרבה מקומות, ערים ומרחבים. רוסיה עברה כמו תמיד את כל הקווים האדומים, פוגעים באזרחים חפים מפשע, פוגעים באמבולנסים. הלילה נפגעו שני אמבולנסים בדרכם להציל חיים, עברו את כל הקונבנציות העולמיות וכלל עולמיות, הם הגיעו למצב של תשישות נפשית. כי בעולם ממלחמת העולם השנייה אף אחד לא ראה דבר כזה או משהו שדומה לזה. הם משתמשים בכל הכוחות האפשריים, לא הצליחו עם הכוחות שלהם. ציפו ביום-יומיים לקחת את קייב", הוסיף.

כשנשאל מה שלומו של הנשיא, השיב: "הוא כמונו, כמו כולם, כמו כל האוקראינים, נחוש. הוא רואה קדימה, לא יוותר על סנטימטר ולא על מילימטר אדמה. כל הפייק ניוז שהוא יצא, ברח, חזר – שטויות במיץ עגבניות. הוא בקייב עד הסוף והסוף אמור להיות כמו שאומרים סוף טוב. אנחנו כולנו אופטימיים. הפייק ניוז מגיע גם אליכם, רוסיה עובדת על פייק ניוז מאוד חזק".

"אנחנו נמצאים במלחמה מאוד קשה, זו עובדה. כל העולם הדמוקרטי הנורמלי מבינים שרוסיה חצתה את כל הגבולות. רואים את זה לפי הסנקציות, ניתוק הסוויפט של רוב המדינות המודרניות. אנחנו רואים את התמיכה כולל הישראלית ברחובות, אתמול הייתה הפגנה של אזרחים ישראלים ברחובות תל אביב, אשקלון, ראינו בהמון ערים באמת תמיכה מטורפת גם בגיאורגיה, בגרמניה. אתם לא יודעים שיש הבוקר מעל 4,000 הרוגים שלהם, 4,000 מתחילת הפעולה הצבאית שהם קוראים לזה שזו בעצם מלחמה ולא פעולה צבאית. אנו מבקשים מהצלב האדום להוציא את הגופות לארצם, כי כל אמא מחכה לבן שלה, רוב האמהות לא יודעות שהבנים שלהם פה. אלה שנלקחים כבני ערובה, אנחנו מתנהגים אליהם בצורה הכי טובה שאפשר להיות", המשיך רויטברג.

לאחר מכן נשאל רויטברג מהי האסטרטגיה האוקראינית, והשיב: "יש לנו כוחות צבא, המון כוחות צבא שלא יוותרו אפילו בגופם. אתם לא מבינים עד כמה הצבא הזה חזק. אני חושב שכל העולם הבין בארבעה ימים שמדינה כמו רוסיה, עם הצבא הענק של רוסיה, לא הצליח בארבעה ימים לקחת שום עיר להתבסס בשום עיר – זה נשמע הזוי. אנחנו תמיד נגן על אדמתנו, זה אומר שרוב האזרחים פה עומדים על המשמר, לא רוצה לפרט אבל הצבא שלנו לא מסתכם רק במספרי הצבא. תכפילו את זה פי 5 ואפילו פי 10. יש אנשים חמושים ברחובות שמחכים לצבא הרוסי".

"אנו נעצור את המלחמה, אנחנו ממשיכים בדיפלומטיה העולמית ובלחץ של הדמוקרטיות ובכל הדריכם האפשריות הנורמטיביות כדי להפסיק את המלחמה. אנחנו לא תקפנו, לא תוקפים, רק מגנים על עצמנו", סיים רויטברג את דבריו.

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm