מלחמה באירופה: נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי אמר בשיחת ועידה בווידאו עם מנהיגי המדינות החברות באיחוד האירופי שהתקיימה ביום חמישי בלילה כי זו אולי הפעם האחרונה שהם יראו אותו בחיים, כך אמר ביום שישי האחרון לברק רביד בוואלה! דיפלומט אירופי שעודכן בפרטי השיחה. בעקבות כך, ברק רביד שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח השיחה, התייחס רביד לידיעה ואמר: "זה די מדהים איך בעולם של הרשתות החברתיות אתם לא יודעים איזו ידיעה תתפוס ואיזו לא ועד כמה היא תתפוס. הידיעה הזאת הגיעה אתמול בלילה ל-15 מיליון צפיות. האירוע שעליו אנחנו מדברים התרחש ביום חמישי בלילה, כאשר האוקראינים מרגישים שהמאמץ הרוסי להגיע לקייב הוא כנראה עניין של שעות. ולדימיר זלנסקי עלה לשיחת וידאו עם מנהיגי האיחוד האירופי בזום ואמר להם 'תטילו עליהם עוד סנקציות ותשלחו לנו נשק, אנחנו צריכים עזרה'. בסיום השיחה אמר 'חברים זו אולי הפעם האחרונה שתראו אותי בחיים'".

בהמשך נשאל עד כמה השיחה השפיע על המנהיגים: "יום אחרי, סיפרה ראש ממשלת שבדיה שהם היו בהלם. כלומר, יודעים שיש מלחמה והרוסים פולשים אבל אתה לא מבין את זה עד שהמנהיג של אותה מדינה אומר 'אני הולך למות'. צריך להגיד מצד שני שהדבר הזה, המסר של זלנסקי באותה ישיבה מתחבר לקו האוקראיני".

"דפי המסרים של האוקראינים בימים האחרונים נועדו להגביר את הלחץ על רוסיה ואת הסיוע של מדינות המערב ולזכותו -זה עובד. זה העיד אולי גם על מה קרה בין יום חמישי ליום שישי, הכוחות האוקראינים הצליחו לבלום את ההתקפה הראשונית של הרוסים. מיום שישי הקו של זלנסקי השתנה, הוא כבר פחות נואש".

בסיום, התייחס לדבריו של זלנסקי כי "הוא המטרה של פוטין": "הוא צודק. מה קרה מאז השיחה ביום חמישי? דברים מדהימים. ממשלת גרמניה שבחוק הגרמני אסור להעביר נשק לאזורי עימות, אישרה חריגה מהחוק ואישרה אספקת נשק ישירות לאוקראינה. האספקה כוללת משלוח של אלף טילי נ"ט וטילים נגד מטוסים. זה מראה כמה זה דרמטי, כי לפני כמה שבועות הגרמנים לא אפשרו למטוסים בריטים לעבור מעל השטח שלהם עם נשק לאוקראינה. האמריקאים אישרו 600 מיליון דולר לסיוע צבאי לאוקראינה בנשק. הנשק זורם לאוקראינה כל הזמן".