אראל סג"ל ויריב אופנהיימר שוחחו הבוקר (ראשון) בפתח תוכניתם ב-103FM על הפלישה הרוסית לאוקראינה, שנכנסה היום ליומה הרביעי, והביעו את דעתם על התגובה הישראלית להסלמה מצד רוסיה. 

בפתח הדברים אמר סג"ל כי "האקט הרוסי דיקטטורי, אין לאף מדינה זכות להיכנס למדינה אחרת ולשנות את השלטון בה. אני ושב שזה נובע מאובדן היכולת של המערב להפעיל איום ממשי שיימנע את האירוע הזה.

"הגענו ל-2022 לא סתם עכשיו אנחנו נכנסים לעימות מזוין באוקראינה שרוסיה פולשת וסין מגדילה את הדיבור על כך שטאיוואן צריכה לחזור להיות חלק מסין הגדולה. אנחנו נמצאים ברגע מעניין בהיסטוריה של האנושות. אני לא יודע ואהיה זהיר, אני כן יכול לומר שהמערב חייב להתעשת על עצמו ולהבין שמולו עומדים גורמים חסרי עכבות".

אופנהיימר אמר: "אני מסכים שמדינה לא יכולה לפלוש למדינה אחרת ולקבוע את השלטון, ישראל לא יכלה לעשות את זה ב-82 בלבנון. הדבר היותר משמעותי, יש דעה אחת שאומרת אנחנו אינטרסנטיים בישראל ולכן צריכים אולי במידה מסוימת לתמוך ברוסים או לא לעצבן אותם. אני נגד ההשקפה הזאת, היא לא מוסרית ובסוף נגד האינטרסים שלנו אבל אני מבין אותה.

"יש נקודה שאני לא מצליח להבין, אלה שמטיפים מוסר למערב שאומרים צריך להיכנס למלחמה ולשלם מחירים עצומים אבל אנחנו? יש לנו את האינטרסים שלנו אז אנחנו אפילו לא נגנה. אני לא אוהב את העמדה הזאת. מי שלא עומד מול הדוב הרוסי אנא אל תטיף לאחרים לעמוד".

סג"ל: "אם המערב היה הולך בכל הכוח כדי למנוע את הפלישה הזאת ומוכן לסכן את האמת אין להם את היכולת לספק מספיק חיילים לאירוע הזה בכל מקרה יהיו אלו חיילים אמריקנים. אני חושב שממשלת ישראל לא צריכה לקפוץ ולהגיב. זו סיטואציה מאוד עדינה, להראות התנהגות לא נכונה. מה שלפיד עשה עם פולין בתחילת הקדנציה, הייתה מיותרת וחסרת משמעות ופולין היא אחת בעלות הברית החזקות של ארה"ב במזרח אירופה".

אופנהיימר: "זה סיפור מורכב, אירופה התפצלה. לפיד החליט לחתוך את הקו של נתניהו ולחזור לחיק האומות הדמוקרטיות באירופה. אני חושב שהרוסים עושים פשע ואסור לעמוד מול זה. רפיון המערב מדכדך אותי. אבל מצד שני, אני לא רוצה שארה"ב תפתח במלחמת מגן על אוקראינה מול רוסיה כי אני אזרח העולם שלא רוצה לראות פה מלחמת עולם ואלה שדוחקים בארה"ב להשתמש בכוח צבאי הם הזויים בעיניי. זו איננה מלחמת העולם השנייה וכל ההשוואות האלה מופרכות".

סג"ל: "הוא רודן אכזרי ומסוכן אבל הוא לא היטלר".

אופנהיימר סיכם: "המבחן האמיתי הוא הסנקציות הכלכליות". 

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm