בעוד הפלישה הרוסית לאוקראינה נמשכת: שגרירות רוסיה בישראל התייחסה היום (ראשון) לראשונה לגינוי הישראלי נגד התוקפנות הרוסית באוקראינה, ומסרה כי "רוסיה הפנימה את העמדה הישראלית, ומחד, מבינה את הדאגה כלפי הקהילות היהודיות באוקראינה, אך בו בזמן, אנו מקווים כי ישראל תפגין 'גישה נבונה ודיפלומטית' באשר לסיבות שהובילו את רוסיה לתקוף. בידי ישראל מצויים חומרים רלוונטיים התומכים בעמדתנו".

"רוסיה לקחה לתשומת ליבה את העמדה הישראלית, עמיתנו הישראלים העלו שוב ושוב את דאגתם לביטחון אזרחיהם והקהילה היהודית באוקראינה", נמסר בהודעת השגרירות. "בו בזמן, אנו מביעים תקווה שישראל תראה תפגין 'גישה נבונה ודיפלומטית', ותתייחס בהבנה לסיבות שהניעו את המנהיגות הרוסית להחליט לפתוח במבצע צבאי מיוחד כדי להגן על אזרחים באזור דונבאס ולפרז את אוקראינה מנשקה". 

עוד נמסר: "ברשות עמיתנו הישראלים חומרים רלוונטיים שעוזרים להבין טוב יותר את עמדתנו. הם כוללים את הראיות לאשמתה של המנהיגות צבאית-פוליטית האוקראינית בביצוע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות המכוונים לבני עמם; עובדות של הפרות זכויות אדם, אפליה, פשעי מלחמה ורצח אתני שבוצעו על ידי ממשלת אוקראינה בדונבאס; רשימת עובדות המאשרות את פרישתה של קייב מהסכמי מינסק מיום 12 בפברואר 2015 ואחרים".

בנוסף, השגרירות חזרה והבהירה כי התיאום הביטחוני בין מוסקבה לירושלים נמשך, למרות מורת הרוח הרוסית מהגינוי הישראלי על הפלישה לאוקראינה. "המנגנון הזה הוכח כיעיל וימשיך לפעול", נכתב בהודעת שגרירות רוסיה בישראל. "ישראל היא שותפה קבועה שלנו לעבודה שרוסיה מבצעת בסוריה על מנת לסייע בפתרון היבטים שונים של המשבר הסורי".

"אנחנו לוקחים בחשבון את הדאגות הביטחוניות הלגיטימיות של ישראל. ברור מאליו ששלום ויציבות בסוריה השכנה הן חלק מזה. אנו מקיימים קשרים הדוקים עם עמיתינו הישראלים, ברמה העליונה ביותר וברמת משרדי החוץ. אנחנו לא רוצים ששטח סוריה ישמש לפעולות נגד ישראל או כל אדם אחר. פקידי הצבא שלנו דנים בנושא זה באופן מהותי ומעשי על בסיס יומיומי. המנגנון הזה הוכח כשימושי וימשיך לעבו"ד.

כזכור, ביום חמישי האחרון גינתה ישראל באופן רשמי את הפעולה הרוסית באוקראינה. שר החוץ יאיר לפיד קיים תדרוך לתקשורת בפתחה הבהיר: "ההתקפה הרוסית על אוקראינה היא הפרה חמורה של הסדר הבינלאומי, ואנו מגנים אותה. ישראל מגנה את ההתקפה ונערכת לסיוע הומניטרי לאזרחי אוקראינה". בעקבות הגינוי שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי, זומן לשיחת הבהרה במוסקבה.