מלחמה באירופה: משלחת אוקראינית נפגשת היום (שני) עם נציגים רוסים בבלארוס, במטרה להגיע להפסקת אש מיידית. אלא שבשעה שזו מתקיימת, עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מירי רקטות של כוחות רוסים על העיר חרקוב, כך מסר יועץ משרד הפנים האוקראיני. 

במקביל, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, מסר כי רוסיה תגיב לסנקציות המערב נגד תעשיית התעופה, בעוד מדינות נוספות מצטרפות לסגירת המרחב האווירי עבור מוסקבה. 

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה | לחצו כאן לכל העדכונים

עדכונים שוטפים: 

14:45: פוטין כינה את המערב "אימפריה של שקרים" בהתייחסות לסנקציות שהוטלו על רוסיה.

13:50: עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מירי רקטות של כוחות רוסים על העיר חרקוב שבאוקראינה, כך אמר יועץ משרד הפנים האוקראיני אנטון הרשצ'נקו. "חרקוב זה עתה נורה מאסיבית על ידי רקטות", כתב בפוסט בפייסבוק.

12:50: סוכנות הידיעות אינטרפקס דיווחה כי רוסיה לא שוקלת להחזיר את שגריריה ממדינות אירופה, כך אמר יבגני איבנוב, סגן שר החוץ.

12:30: חברת התעופה הרוסית "איירפלוט" ביטלה טיסות לארצות הברית, מקסיקו וקובה.

12:20: מיכאילו פודוליאק, היועץ לנשיא האוקראיני, מסר כי השיחות עם רוסיה החלו.

השיחות בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס (צילום: BelTA/Handout via REUTERS)
השיחות בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס (צילום: BelTA/Handout via REUTERS)

12:10: הקרמלין: תהיה תגובה לסנקציות המערב נגד תעשיית התעופה הרוסית.

12:00: דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי המציאות הכלכלית של רוסיה השתנתה, אך הוא לא רואה סיבה לפקפק ביעילותו ובאמינותו של הבנק המרכזי, שהעלה את הריבית ל-20% בניסיון להגן על הכלכלה מפני סנקציות מערביות חסרות תקדים. הוא הוסיף כי הנשיא פוטין ייפגש עם כמה גורמים רשמיים במהלך היום, כולל שר האוצר ונגיד הבנק המרכזי.

11:45: נאט"ו מספקת לאוקראינה טילי הגנה אווירית ונשק נגד טנקים, כך צייץ המזכ"ל ינס סטולטנברג. הוא הוסיף כי שוחח טלפונית עם זלנסקי מוקדם יותר היום.

11:05: האו"ם: 422 אלף אוקראינים נמלטו ממולדתם עד כה.

פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)
פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)

11:00: נשיא אוקראינה זלנסקי קרא לחיילים הרוסים: "הצילו את חייכם ועזבו", בעוד הוא טוען כי 4,500 חיילים מהצבא הרוסי נהרגו עד כה.

10:55: ממשלת ליטא ביקשה מבית המשפט הפלילי הבינלאומי לחקור את רוסיה ובלארוס בגין: "פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות באוקראינה".

10:40: משרד זכויות האדם של האו"ם אישר כי לפחות 304 אזרחים נפצו במהלך הפלישה הרוסית, 102 נהרגו.

10:35: משלחת אוקראינית הגיעה לגבול בלארוס לשיחות עם נציגים רוסים. משרד הנשיא זלנסקי מסר: "המטרה העיקרית - הפסקת אש מיידית ונסיגת הכוחות".

זלנסקי נערך לקרב באוקראינה (צילום: רויטרס)
זלנסקי נערך לקרב באוקראינה (צילום: רויטרס)

09:30: עוצר הוטל בעיר חרקוב שבמזרח אוקראינה.

09:15: משרד ההגנה הרוסי טוען כי הכוחות השיגו שליטה על הערים ברדיאנסק ואנרודר באוקראינה. במקביל, סוכנות הידיעות הרוסית IFAX דיווחה כי הצבא הרוסי משתלט על האזור סביב תחנת הכוח הגרעינית זאפוריז'יה. 

09:08: משרד ההגנה הבריטי: "כשלים לוגיסטיים והתנגדות אוקראינית חזקה ממשיכים לסכל את ההתקדמות הרוסית".

09:05: יוון סגרה את המרחב האווירי שלה עבור חברות תעופה רוסיות, כך הודיעה רשות התעופה האזרחית.

09:00: צבא אוקראינה: החיילים הרוסים האטו את "קצב המתקפה".

08:15: הרובל הרוסי צנח בכ-30% לעומת הדולר על רקע הסנקציות האמריקאיות נגד רוסיה. 

06:50: דיווח בושינגטון פוסט: בלארוס נערכת להצטרף ללחימה באוקראינה לצד הכוחות של הצבא הרוסי כבר היום, כך על פי גורם אמריקאי.

06:10: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יקיים שיחה עם בעלות הברית של אמריקה היום, כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בנוגע להתקפה של רוסיה על אוקראינה ולתאם תגובה מאוחדת, כך מסר הבית הלבן.

04:15: פיצוצים נשמעו בקייב וחרקוב, כך מספר השירות הממלכתי של אוקראינה לתקשורת.

01:50: נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר לראש ממשלת בריטניה ג'ונסון בשיחת טלפון כי 24 השעות הקרובות הן קריטיות עבור אוקראינה, כך מסר דובר ממשלת בריטניה.

01:45: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר לנשיא אוקראינה שבריטניה ובעלות הברית יביטחו שיגיע סיויע הגנה למדינתו. בתוך כך, מקורבו של פוטין, חבר הפרלמנט האוקראיני ויקטור מדבדצ'וק נמלט ממעצר בית בקייב.

בוריס ג'ונסון (צילום: Adrian Dennis/Pool via REUTERS)
בוריס ג'ונסון (צילום: Adrian Dennis/Pool via REUTERS)

00:55: נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו סירב לגנות את הפלישה הרוסית לאוקראינה, תוך שהוא מוציא את עצמו מהעמדה הרשמית של ממשלתו באו"ם על מנת לומר שמדינתו תישאר נייטרלית.

00:30: ראש עיריית ברדיאנסק הודיע כי כוחות הצבא הרוסי השתלטו על העיר בדרום-מזרח אוקראינה. בעקבות כך, כוחות רוסיה מכתרים כעת את העיר מריופול. משרד ההגנה האוקראיני פרסם במקביל כי גם העיר קופיאנסק נפלה לידי הרוסים.

עשן מיתמר סמוך לקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Mykhailo Markiv)
עשן מיתמר סמוך לקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Mykhailo Markiv)

אזרחים אוקראינים בורחים לגבול עם פולין בעקבות פלישת רוסיה (צילום:  REUTERS/Thomas Peter)
אזרחים אוקראינים בורחים לגבול עם פולין בעקבות פלישת רוסיה (צילום: REUTERS/Thomas Peter)