בעקבות הסנקציות על מוסקבה: הרובל הורסי צנח בכמעט 30% מול הדולר, ברקע הפלישה לאוקראינה. הרובל נסחר ב-119 לדולר, זאת לעומת 84 לדולר יממה הוקדם לכן.

לצד זאת, הבנק המרכזי של רוסיה אסר על ביצוע פקודות מכירה מזרים, בעוד הוא שואף להכיל את הנפילה בשוק הפיננסי. מהבנק נמסר כי ישחרר 733 מיליארד רובל, שהם 8.78 מיליארד דולר, כדי להגביר את הנזילות. בנוסף, הודיע הבנק המרכזי על העלאת הריבית ל-20%.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר כי המציאות הכלכלית של רוסיה השתנתה, אך הוא לא רואה סיבה לפקפק ביעילותו ובאמינותו של הבנק המרכזי, שהעלה את הריבית ל-20% בניסיון להגן על הכלכלה מפני סנקציות מערביות חסרות תקדים. הוא הוסיף כי הנשיא פוטין ייפגש עם כמה גורמים רשמיים במהלך היום, כולל שר האוצר ונגיד הבנק המרכזי.

במקביל, Meta הודיעה על הסרת יותר מ-40 חשבונות פרו-רוסים מפייסבוק ואינסטגרם. כאשר מדובר בדפים וקבוצות בפלטפורמות של קבוצת המדיה החברתית, שהפיצו דיסאינפורמציה פרו-מוסקבה על מלחמת אוקראינה.

"הורדנו את המבצע הזה, חסמנו את המשתמשים שלהם בפלטפורמה שלנו ושיתפנו מידע עם פלטפורמות טכנולוגיות אחרות, חוקרים וממשלות", כתבו נתנאל גלייכר, ראש מחלקת מדיניות האבטחה של Meta, ודיוויד אגרנוביץ', מנהל שיבוש האיומים בחברה. בפוסט בבלוג.

בתוך כך, הסנקציות על רוסיה נמשכות כאשר אמש האיחוד האירופי הודיע על סגירת המרחב האווירי מפני רוסיה, פיפ"א הודיעה כי לא יתקיימו משחקי כדורגל על אדמת רוסיה ואף שוויץ איימה מפני הקפאת נכסיה של המדינה.