מלחמה באירופה: משלחת אוקראינית נפגשה היום (שני) עם נציגים רוסים בבלארוס, במטרה להגיע להפסקת אש מיידית. אלא שבשעה שזו התקיימה, עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מירי רקטות של כוחות רוסים על העיר חרקוב, כך מסר יועץ משרד הפנים האוקראיני. במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס לסנקציות המערב נגדו ונגד מדינתו וכינה את מדינות המערב כ"אימפריה של שקרים". כמו כן, לראשונה מאז תחילת הלחימה, אזרח ישראלי נהרג בידי הכוחות הרוסים

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה | לחצו כאן לכל העדכונים

עדכונים שוטפים: 

22:35: התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, כרים חאן, הודיע כי הוא מקדם את ההליכים לפתיחת חקירה בחשד לביצוע פשעים במלחמה באוקראינה "במהירות האפשרית", וכי הוא כבר הורה לצוות שלו לבחון דרכים לאיסוף ראיות ושמירתן.

21:40: ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, האיץ במדינות ה-G7 ומנהיגים נוספים להמשיך להזרים כלי נשק לאוקראינה, במקביל להפעלת לחץ נגד המשטר הרוסי. "יש צורך בתגובה בינלאומית למשבר ההומניטרי המתהווה, הכולל תמיכה בשכנותיה של אוקראינה, המתמודדות עם כמות המהגרים", כך הוסיף.

21:10: ההאקרים של "אנונימוס" מאיימים: ביום חמישי תתבצע מתקפת הסייבר הגדולה בהיסטוריה.

20:47: גרמניה תשלח מטוסי סיור לאזור הים הבלטי לצורך הלחימה, כך על פי ציוץ של כח המשימה של נאט"ו. 

20:40: שיטור הגבולות בפולין עדכן כי כ-327 אלף אזרחים אוקראינים הגיעו לפולין, מאז החלה הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-24 בפברואר. 

20:27: שר ההגנה האוקראיני, אולקסי רזניקוב, פנה באופן ישיר לחיילי צבא רוסיה באוקראינה, והצהיר כי יקבלו חנינה מלאה ופיצוי כספי אם יניחו נשקם מרצונם החופשי.

19:55: שגריר ישראל באוקראינה אישר כי אזרח ישראלי נהרג מירי סמוך לקייב. לידיעה המלאה

19:40: אופ"א ופיפ"א הודיעו באופן רשמי כי הנבחרות והמועדונים של רוסיה יורחקו מן הכדורגל הבינלאומי עד להודעה חדשה.

19:15: היועץ הנשיאותי וחבר במו"מ מול רוסיה, מיכאילו פודוליאק, אמר בסיום סבב השיחות הראשון: "המשא ומתן היה מורכב, אך לא הוצבו אולטימטומים במהלכו. לרוע המזל, הצד הרוסי נוטה להמשך התהליכים ההרסניים שהתחיל".

19:05: נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, הביע לראשונה את צערו לנוכח המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. בנאום שנשא בעניין, קרא לצדדים לפתור את הסכסוך באמצעות דיאלוג. 

19:01: משרד התחבורה הבריטי יאסור על עגינת כלי שיט רוסים בנמלי המדינה. האיסור כולל כל כלי שיט עליו מוצב דגל רוסיה, או כזה הרשום בבעלות רוסית או שייך לגורמים רוסיים. "הסקטור הימי הוא חיובי להמשך המסחר הבינלאומי, ועל כן עלינו להשתמש בו במטרה להגביל את רוסיה", כך נמסר.

19:00: רשת CNN דיווחה על "סדרת פיצוצים עזים" שנשמעו באזור מזרח קייב. בעקבות כך הופעלו אזעקות באזור.

18:32: פינלנד הודיעה כי תשלח נשקים לאוקראינה, כך על פי הודעת ראשת הממשלה, סאנה מרין.

18:04: הנשיא זלנסקי, חתם על מסמך בקשה רשמי לצירוף אוקראינה לאיחוד האירופי. 

18:00: סוכנות הידיעות TASS דיווחה על סיום השיחות בין רוסיה לאוקראינה. על פי דיווח בסוכנות RIA, הצדדים שבו למדינותיהם להיוועצות לקראת סבב נוסף.

17:58: אוקראינה תגייס כסף למאבקה ברוסיה על ידי הנפקת איגרות חוב מלחמה במטבע המקומי, כך הודיע משרד האוצר במדינה. הממשלה מקווה לגייס כ-1.35 מיליארד דולרים באמצעות כך.

17:27: נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ועמד על דרישת מדינות המערב על כך שיש להפסיק את התקיפות באוקראינה. מקרון גם דחק בפוטין לשמר את התשתיות האזרחיות ולספק גישה בטוחה לכבישים המרכזיים, בייחוד דרומית לבירה, קייב. בשיחה, אישר פוטין את רצונו להיענות לדרישות, כך על פי ההודעה מטעמו של מקרון.

17:15: ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון שוחח עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי ועדכן אותו בנוגע לתמיכה הצבאית ששלחה בריטניה לאוקראינה. בהודעת משרד ראש הממשלה הבריטי, ג'ונסון התחייב לשלוח עזרה נוספת בשעות ובימים הקרובים.

17:10: התאחדות הכדורגל הבינלאומית (FIFA) הודיעה כי היא שוקלת להשעות זמנית את כל הקבוצות הרוסיות מהתחרויות הבינלאומיות, בעקבות הפלישה לאוקראינה.

17:00: נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם ולדימיר פוטין בטלפון. השניים דיברו על המצב באוקראינה, כאשר מקרון ביקש מהנשיא הרוסי להגיע להפסקת אש.

16:00: הונגריה הודיעה כי לא תשלח חיילים או נשק לאוקראינה ואף לא תאפשר מעבר של נשק "קטלני" בשטחי המדינה, כך הודיע שר החוץ ההונגרי, במהלך ביקור בקוסובו. "הסיבה לקבלת ההחלטה היא שמשלוחים מהסוג הזה יכולים להפוך למטרות עבור כוחות צבאיים עויינים. עלינו להבטיח את בטחונה של הונגריה, שלא נהיה מעורבים במלחמה", הודיע השר.

15:35: מזכיר המדינה האמריקאי אנטוני בלינקן פרסם בטוויטר כי ארה"ב השעתה את כל פעילותה בשגרירות בבלארוס, אשר פעלה מהבירה מינסק. "השענו את הפעילות במינסק, ואישרנו את העזיבה מרצון של עובדים שאינם תחת מתכונת חירום ובני משפחות העובדים בשגרירות במוסקבה. אין עדיפות גבוהה יותר מהביטחות והביטחון של אזרחי ארה"ב".

15:30: ממשלת שוויץ הכריזה כי היא מצטרפת לסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על רוסיה בעקות פלישתה לאוקראינה. כחלק מהסנקציות, שוויץ תקפיא נכסים של בכירים ומקורבים לפוטין, כמו גם עסקים הקשורים לרוסיה שפועלים בשטחה.

15:15: בתגובה לסנקציות שהוטלו עליה מצד המערב, רוסיה הודיעה כי תסגור את המרחב האווירי שלה בפני חברות תעופה מ-36 מדינות שונות. בין המדינות עליהן נאסר לטוס לרוסיה נמצאות גם בריטניה, ספרד, גרמניה, איטליה וקנדה.

14:45: פוטין כינה את המערב "אימפריה של שקרים" בהתייחסות לסנקציות שהוטלו על רוסיה.

13:50: עשרות בני אדם נהרגו ומאות נפצעו מירי רקטות של כוחות רוסים על העיר חרקוב שבאוקראינה, כך אמר יועץ משרד הפנים האוקראיני אנטון הרשצ'נקו. "חרקוב זה עתה נורה מאסיבית על ידי רקטות", כתב בפוסט בפייסבוק.

12:50: סוכנות הידיעות אינטרפקס דיווחה כי רוסיה לא שוקלת להחזיר את שגריריה ממדינות אירופה, כך אמר יבגני איבנוב, סגן שר החוץ.

12:30: חברת התעופה הרוסית "איירפלוט" ביטלה טיסות לארצות הברית, מקסיקו וקובה.

השיחות בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס (צילום: BelTA/Handout via REUTERS)
השיחות בין רוסיה לאוקראינה בבלארוס (צילום: BelTA/Handout via REUTERS)

פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)
פליטים מאוקראינה (צילום: רויטרס)