חרף המאמצים הדיפלומטיים לעצור את הלחימה הקשה בין רוסיה לאוקראינה, גם היום (שני) הופגזו ערים רבות במדינה, וחלה התקדמות של כוחות רוסיים לעבר עיר הבירה קייב. על פי דיווח של ערוץ 'CNN' האמריקאי, מועצת העיר חרקוב מסרה כי בהפגזה האחרונה בשטחה נהרגה אישה ונפצו 31 איש, 16 מהם אזרחים. הרב משה מושקוביץ המשמש כראש בית חב"ד בחרקוב, שוחח על המצב הקשה בעיר עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד בתוכניתם ב־103fm.

בפתח דבריו סיפר: "היום היה יום קשה מאוד. מהתחלה זה היה מספיק קשה אבל היום זה החל ממש בעיר ויש פיצוצים, הפגזות ואנשים שסובלים. יש כמה שמתו והרבה קורבנות. איני יודע על נפגעים מבין חברי הקהילה, מוקדם לדעת, אנחנו בקשר כל הזמן עם אנשים כדי שיקבלו עזרה".

לדבריו, אתמול לא הייתה אפשרות לצאת מהבתים: "באמצע העיר ליד בית הכנסת היה טנק רוסי והאוקראינים צפו זאת. בשעות הללו ניסינו להיות בקשר עם הרבה אנשים ולשלוח אוכל. המבצע מאוד קשה, אני בחרקוב משנת 1990, אף פעם לא ראינו מצב כמו היום. מטוסים טסים מעל העיר ואנו מקווים רק שיהיה טוב יותר".

עוד הוסיף כי: "הדיווחים מאוד סותרים אחד את השני, אך היה טנק ליד בית הכנסת וזה דיווח אמיתי. אומרים שהטנקים היו פה מיום ראשון, והאוקראינים הוציאו אותם אך היום הכל אחרת. נורים טילים ופצצות, הארטילריה חזקה. בדרך לבית הכנסת ראיתי שעל ליד הסופרמרקט יש שורה ענקית של אנשים שמנסים להיכנס לקנות אוכל, זו בעיה ענקית, לנו יש אוכל ואנו נותנים אוכל לכולם, יהודים ולא יהודים, אך גם אנו מאוד מוגבלים ובכל יום הבעיה נהיית גדולה יותר". 

על השאלה האם המלחמה הלא פשוטה תעודד עלייה מאוקראינה לישראל, השיב הרב מושקוביץ: "אני מאמין שתמיד כל היהודים באוקראינה יודעים שהם יכולים לעלות לארץ, אך אחרי זה אני חושב שהרבה יותר יהודים מכאן יעלו, הם תמיד פחדו שבארץ מסוכן אך אחרי הסיפור הזה אני סבור שזה ישתנה. הבעיה היא שזה לא כל כך מהר, יש בעיה נקודתית עכשיו וצריך לחשוב על היהודים המקומיים באוקראינה. זה תהליך שלוקח זמן. אפילו לישראלים כאן מאוד קשה לצאת, להגיע ללבוב מכאן זה כמעט בלתי אפשרי. זה מבצע מאוד מסובך לקחת את היהודים לארץ, אך זה העתיד, שהיהודים מפה יעלו ויחיו בשלום בארץ ישראל". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm