מלחמת רוסיה-אוקראינה: דימיטרי, ישראלי הנמצא בעיצומם של הניסיונות לברוח מאוקראינה דרך הגבול עם רומניה, התראיין הבוקר (שלישי) לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ותיאר כיצד הוא מנסה להימלט מהמדינה ועל הקשיים שחווה.

"הלילה היה הכי רגוע מכל הלילות האחרונים. לדעתי אולי היה פיצוץ בודד, הצלחנו לישון. אפילו נשארנו בבית שברגע וייגמר העוצר, נוכל ישר לצאת לכיוון רומניה. ארזנו הכל, אני, אשתי, אחותה ואמא שלה, כולנו מוכנים. בדרך לרומניה אנחנו עוד עוצרים בדרך לאסוף את אחיינית של אשתי".

"אנחנו ניסע ברכבת, אנחנו מפחדים לנסוע ברכב כי שומעים על הרבה טעויות של חיילים רוסים", אמר והוסיף על מדינת המילוט שנבחרה כי "המליצו לנו לא להגיע לפולין, לפי מה שהבנו צריך לעמוד שם עשרות שעות. יש שם פקק מאוד גדול לעבור את הגבול".

"בימים האחרונים היה לנו הרבה אי וודאות. עד אתמול בבוקר היה יום וחצי של עוצר. לא יצאנו כמעט מהבית, רק פעם אחת לכיוון המקלט כשהתחילו הפיצוצים. זהו. חזרנו הביתה, ישבנו בבית. אין אנשים בחוץ, הכל רגוע ושקט. רוב הדירות בבניין שלנו ריקות, מתוך 15 רק 2 שתי דירות נשארו מאוכלסות, כולם ברחו", חשף דימטרי: "הצטיידנו ביום הראשון כשהכול התחיל בהרבה אוכל ומים. בהמשך הלכנו לחנויות לקנות דברים שהיו חסרים".

בנוסף סיפר על החשש מפני גיוס אפשרי לצבא אוקראינה: "אני אנסה לעבור עם הדרכון הישראלי ולא עם האוקראיני. יש נציג שלנו שמחכה בגבול עם רומניה, דיברתי עם השגרירות והם אמרו שיהיה נציג, הם לא יכולים להתחייב אבל יש שם אנשים".

כוחות צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
כוחות צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

לאחר מכן עלה לשידור מוטי טורוסקי, ישראלי שחי בקייב בירת אוקראינה, ותיאר כיצד מנסה להצטייד במזון בזמן שיתר המשפחה מסתתרת במטרו.

"אני עולה מדי פעם לדירה שלנו להביא אוכל, לשמור על הבית ולשמוע חדשות. לראות מה קורה בשטח. המדינה שלנו גדולה וכוחות נכנסו מכמה כיוונים. המטרה היחידה של פוטין שכל הצבא הרוסי יגיע בסופו של דבר יגיעו הנה לבירה שיוכל לכבוש אותה", אמר טורוסקי.

"אנחנו צריכים לקבל את המצב, אף אחד לא מפחד. ביום-יומיים הראשוניים היה הפחד, עכשיו זה חלק מהחיים", טען: "במטרו אנחנו בטוחים, יש שם אנשים עם נשק. אמנם באיזשהו שלב ייגמרו הפצצות וייכנסו טנקים וחיילים".

כשנשאל מדוע הוא לא עלה לארץ, מעצם היותו ישראלי, השיב כי "כרגע הבית שלי הוא בקייב והחלטתי שהאומץ שלי זה להיות באדמה הזאת עד הסוף".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM