שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הביע היום (שלישי) אכזבה מהחלטת משרד הפנים הישראלי לא לאפשר לפליטים אוקראינים להגיע לישראל מפולין או הונגריה.

"עשרות אזרחים אוקראינים נשלחו חזרה מנתב"ג אל המדינות מהן הם הגיעו בימים האחרונים. אלפי חסידי אומות עולם אוקראינים הצילו יהודים בשואה", אמר קורניצ'וק במסיבת עיתונאים. "זה עניין הומניטרי ואני מבקש שישקלו את זה שוב. לבקש ערבות של 10 אלפים או 20 אלף שקלים זה קשה מאוד. אנחנו מבקשים את העזרה שלכם. הם לא באים לעבוד כאן, הם בורחים מהמלחמה".

קורניצ'וק ציין כי חיילים בלארוסים נכנסו הבוקר לשטח אוקראינה, כך שהם כעת חלק מהפלישה הרוסית. הוא הוסיף כי העיר חרקוב נפגעה היום כתוצאה מהפצצה רוסית, וכי יש מספר גדול של הרוגים ופצועים. לדבריו "לא היה דבר כזה מאז מלחמת העולם השניה". הוא הוסיף כי הפלישה הזו איחדה את האוקראינים יותר מאי פעם. "אנחנו אומה אחת. כל הפוליטיקאים שלנו עובדים כצוות. הצבא שלנו פועל והנשיא שלנו מנהל את העניינים". הוא ציין כי העולם הדמוקרטי מאוחד לצד אוקראינה והם מספקים לעם האוקראיני נשק, ציוד ומזון.

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק (צילום: ברק רביד, וואלה!)
שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק (צילום: ברק רביד, וואלה!)

השגריר אמר כי ארצו אוקראינה ביקשה מישראל סיוע רפואי וצבאי, והוקיר תודה על ההחלטה להעביר סיוע הומניטרי למדינה. "נתנו לישראל רשימת ספציפית של ציוד רפואי נוסף שאנחנו צריכים כמו אנטיביוטיקה ואנחנו מקווים שיספקו גם את זה. בכל מקרה מודים על מה שנעשה עד כה", אמר. כמו כן, לדבריו האוקראינים ביקשו ממשרד החוץ הישראלי לספק טיפול רפואי לחיילים ואזרחים פצועים באמצעות בית חולים שדה או טיפולים בישראל.

"קסדות ואפודי מגן חשובים לנו מאוד. הם אזלו במחסנים של מדינות אירופה. ביקשנו מישראל לקבל ציוד מיגון כזה. לא רק עבור הצבא - אלא [גם] המשטרה, הכבאים והצוותים הרפואיים. כולם צריכים קסדות ואפודי מגן", אמר. הוא הוסיף כי הנשיא וולודימיר זלנסקי ביקש מראש הממשלה נפתלי בנט לספק נשק לאוקראינה. "אנחנו זקוקים לנשק הגנתי. לא אוכל להגיב מעבר לכך לגבי איזה נשק וכמה נשק אנחנו צריכים. אנחנו מקווים שישראל תנהג כמו שאר העולם ותעזור לנו גם עם נשק".

לבד מאלה, השגריר ציין כי אוקראינה ביקשה מישראל גם להפסיק את השידורים של "ערוצי התעמולה" של ממשלת רוסיה בישראל. "העליתי כמה נושאים בפני לשכת ראש הממשלה. אני מקווה שישראל תשקול ברצינות את הבקשות שלנו".

בנוגע למותו של הישראלי רומן ברודצקי, שנהרג באזור קייב, אמר השגריר כי "איננו יודעים כיצד האזרח הישראלי נהרג. בודקים עוד את העניין הזה. אכפת לנו מאזרחים ישראלים ואנחנו עוזרים להם לחצות את הגבול למדינות אחרות. לפעמים אפילו מקצרים להם את התור".