המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נכנסה הבוקר (רביעי) ליומה השביעי, כאשר בשעות האחרונות החלו להתפרסם דיווחים לפיהם כוחות רוסיים הוצנחו לתוך העיר חרקוב. מנדל, שליח ארגון חב"ד לחרקוב, סיפר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על המאמצים לפנות כמה שיותר יהודים מהעיר, ועל העובדה שנשארו לבד בעיר המופצצת.

כאמור, מנדל התייחס תחילה לנושא הכוחות המוצנחים וטען כי "שמענו על זה, אבל אישית לא ראיתי אף אחד. כל הלילה הפגיזו פה מטוסי קרב, כיוונו על בתים של אנשים. הפגיזו גם את מרכז העיר. אני אישית נמצא בבית שלי, כל הזמן יורדים למרתף עם שקיות חול בחלונות, גם עכשיו אני מדבר משם".

שליח חב"ד באוקראינה סיפר כי הוא ומשפחתו ישנים במרתף הבית כבר מאז יום חמישי: "אנחנו מנסים לדבר עם המדינה על אופציה להוציא ישראלים מחרקוב, באיזושהי דרך, רק שיהיו כמה שעות שקט. אתמול פניתי ברדיו לכל מי ששומע והיום אני ממשיך. כל מי ששומע אותי, גורמים מהמדינה, אנשים עם קשרים, פנו אלינו. יש לנו קרוב ל-20 אלף יהודים בעיר".

לטענתו, חלק גדול מהאנשים בורח לישון ברכבת התחתית, מטעמי ביטחון, אך "חלק יורדים למרתף. זו אופציה פחות טובה".

מנדל אף התייחס לאפשרות שיהודים מאוקראינה יעדיפו לעשות עלייה לישראל מאשר להישאר לגור במדינה האירופית לאחר המלחמה: "להערכתי כרגע 25% רוצים לעשות עלייה. אחרי שזה יגמר אני מאמין שזה יהיה לפחות 50%".

לסיכום הוא ציין כי אנשי חב"ד הם קו הסיוע האחרון בעיר ואמר כי "אנחנו ממשיכים בהומניטריה, אנחנו היחידים פה שנשארו, חב"ד ומנסים בכל דרך אפשרית. יש לנו מאה אנשים שיושבים עכשיו בבית הכנסת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm