גל הסנקציות של המערב על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה נותן כנראה את אותותיו, ואפילו הרוסים מודים כי ישנה השפעה על הכלכלה במדינה. בתדרוך לכלי התקשורת, אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, כי הכלכלה הרוסית חווה כעת מכה קשה. 

מה מצב רוחו של הנשיא פוטין? מקורב לנשיא אוקראינה שולח רמז עבה

עם זאת, לטענת דובר הקרמלין, לרוסיה "יש מרווח ביטחון, יש פוטנציאל, יש תוכניות. עבודה יוצאת לדרך. נעמוד על הרגליים". בדברים על הצעדים הכלכליים המיוחדים שהופעלו ברוסיה, הסביר דובר הקרמלין כי הם נגרמים מ"פעולות מסוימות בעלות אופי עוין המנסות לזעזע ולערער את שלמות הכלכלה שלנו".

"בתנאים אלה", אמר פסקוב, "ננקטים צעדים שיסייעו למזער את הסיכונים, ההשלכות ויבטיחו אותנו מטלטלת הכלכלה שלנו". פסקוב הדגיש כי "הצעדים הלא ידידותיים הללו הם חסרי תקדים. בתנאים כאלה, עלינו לפעול בצורה קשה, שקולה וברורה".

בימים האחרונים, עוד ועוד ארגונים, תאגידי ענק ומדינות, מטילות סנקציות קשות וחריפות נגד פוטין. בין היתר, הצטרפו בימים האחרונים לסנקציות גוגל, חברות תעופה שונות, סגירת פרויקט הגז Nord stream, סנקציות נוספות וקשות בתחום הספורט, סגירת מערכת העברת הכספים הבין לאומית SWIFT ועוד. 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שנאם הלילה (בין שלישי לרביעי) את נאום מצב האומה שלו, התייחס לסנקציות המוטלות על רוסיה. "הדמוקרטיה תמיד תתעלה והעולם בוחר, באופן ברור, בצד השלום והביטחון. פוטין אולי ירוויח בשדה הקרב, אבל הוא ישלם מחיר גבוה ומתמשך בטווח הארוך. אין לו מושג מה מגיע אליו", איים ביידן. 

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן בנאום מצב האומה (צילום: רויטרס)
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן בנאום מצב האומה (צילום: רויטרס)

הוא אף חשף את הצעדים החדשים שארה"ב נוקטת נגד הרוסים, ביניהם איסור על טיסות רוסיות להשתמש במרחב האווירי האמריקאי וכן המאמץ המשפטי של מחלקת המשפט האמריקאי, להחרים את כספיהם ונכסיהם של מקורבים לפוטין. 

הוא גם סיפר כיצד ארה"ב מנסה להצר את צעדיהם של הרוסים: "חונקים את הגישה שלה לטכנולוגיה. נפגע בכוחה הכלכלי ונחליש את צבאה לשנים הקרובות".