"המצב קשה מאוד": אתמול פרסמה אולגה רייניש בקשה ברשתות החברתיות לעזרה. בפוסט שכתבה היא פנתה לממשלת ישראל לסייע לאביה ובת זוגתו שנמצאים כבר שבוע במקלט בחרקוב תחת אש קשה, יחד עם עוד מאות ישראלים שכלואים באוקראינה מוכת המלחמה. בשיחה שניהלה הבוקר (רביעי) עם ליאת רון ב־104.5fm, יצאה רייניש בקריאה מרגשת.

לדבריה, "מפוצצים עכשיו את כל העיר ויש שם מאות ישראלים. אני כל הזמן בקשר עם האנשים שם ולפי המידע שאני מקבלת, ממשלת ישראל לא עושה כלום. אבא שלי ואשתו נמצאים מתחת לבית - אין להם מקלטים בחרקוב, כולם כבר חיים במטרו. הרוסים לא רוצים להשאיר שם שום דבר, והממשלה שלנו יודעת שיש אנשים שרוצים לצאת משם". 

בהמשך, הדגישה: "מוציאים יהודים מלבוב, אבל לא מחרקוב, כי אומרים שזה מסוכן מדי. ובכל זאת, חייבים לנסות. יש דיבור על הפסקת אש ביום ראשון, אבל כרגע זה לא יותר מדיבור. בינתיים, אין שם אוכל ואין שם דלק - אין שם כלום. אני מודאגת מאוד. יש דבר אחד שיכול לעזור כרגע - שמדינתנו תפעל לטובת הפסקת אש כדי להוציא את האזרחים שלה. או שמישהו יעזור לאבא שלי להגיע לרכבת, אולי השליחים מבית חב"ד. המצב מחמיר מהרגע לרגע, אני חוששת שמחר כבר לא תהיה הזדמנות לצאת מהעיר". 

פליטים מאוקראינה בגבול עם פולין (צילום: רויטרס)
פליטים מאוקראינה בגבול עם פולין (צילום: רויטרס)

לשיחה הצטרף גם שמעון סבג, חבר המערכת ומנכ"ל עמותת 'יד עזר לחבר', אשר נמצא ברגעים אלה באוקראינה על מנת לסייע ליהודים המקומיים. "אנחנו בדרך מלבוב לקייב כרגע, לצערי הרב המצב קשה מאוד", הוא סיפר והבטיח לעשות כמיטב יכולתו על מנת לעזור לאביה של אולגה: "הוא צריך לשלוח לי מיקומו המדויק ואני אנסה לשלוח צוות שיחלץ אותו. גם אתמול הוצאנו משם 6 יהודים מבוגרים בהצלחה, למרות שהיה מסוכן מאוד".