לאחר כשבוע של קרבות עזים, הכוחות הרוסיים כבשו הלילה את העיר חרסון שבדרום אוקראינה. הרב יוסף יצחק וולף, רבה של העיר, שוחח הבוקר (חמישי) עם גיא פלג וניסים משעל, בתוכניתם ב-103FM, ודיווח מה מתחולל בשטח בשעות האחרונות. 

בפתח דבריו הרגיע ואמר: "אנחנו בריאים ושלמים. הם (הרוסים) פה, וזהו". עוד הוסיף: "יש מאות טנקים, מאות נגמ"שים, מאות חיילים ושלטון צבאי בעיר. התמונה מתחילה להתבהר לאט לאט, הכול פה תוך כדי תנועה. עד יום שני בלילה, עוד הסתובבנו בעיר בשביל לדאוג פה למאות משפחות לחלוקה של מזון".

עוד סיפר: "אתמול בערב ראש העיר כתב אצלו באתר הרשמי את ההוראות לאחר שהוא הגיע לסיכום מול המפקד הרוסי פה במקום, מ-20:00 עד 6:00 יהיה עוצר שיוקפד בצורה מאוד חמורה, ואני לא צריך להסביר לכם מה הפירוש. תנועה ברחובות ביום תתאפשר רק לבן אדם אחד או שני אנשים, מקסימום. תתאפשר נסיעה ברכבים במהירות מינימלית תוך מוכנות לבדיקה של התכולה של הרכב בכל רגע נתון". 

כשנשאל האם ניו נפגעים בקרב תושבי העיר במהלך הכיבוש, השיב הרב וולף: "לצערי הרב, ביום שלישי בבוקר התעוררנו ליום מאוד קשה. מ-7:00 ועד 15:00 היו יריות של מקלעים כבדים ונשק קל ופיצוצים, הכול ברדיוס של 600-500 מטר מהבית שלנו. התוצאה עגומה ביותר, 300 הרוגים יש פה ביום הזה. מיום שלישי בלילה נוצר שקט כזה. ביום שלישי בערב כבר נכנסו עם מאות טנקים וכלים משוריינים לתוך העיר, עם מאות חיילים בכל פינה. בכל הצירים המרכזיים הם נמצאים, ולא רק, ונוצר פה שקט לגמרי".

לגבי כוחות התנגדות לכיבוש, אמר: "מלכתחילה לא היה להם שום סיכוי. לצערי הרב, הרבה משפחות נפגעו". בנוסף שיתף כי יש משפחות ישראליות רבות בתוך העיר: "יש שנמצאים פה באופן קבוע כבר הרבה מאוד שנים, אנחנו איתם בקשר די רציף. חלקם מתפללים קבועים בבית הכנסת שלנו. ואני ביקשתי והתחננתי מכולם לא לצאת מהבית עד שתתברר התמונה, והתמונה מתחילה להתבהר עכשיו בעצם. הם בעצם פה ולכן נוצר השקט הזה".

על התנהגותם של החיילים הרוסים אמר: "בשלושת ימי המלחמה האלה הייתה ממש הפגזה מסיבית, מצד הרוסים ומצד ההתנגדות של החיילים האוקראינים. ברשתות החברתיות היה ניתן לראות לאחר מכן הרבה מאוד אזרחים הרוגים. אנחנו לא ידענו בדיוק איך להתנהל מול זה. היינו בבתים, ומה שנשאר לנו לעשות זה רק להתפלל שיהיה לנו טוב".  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM