ראש שירותי המודיעין החשאי הבריטי, ריצ'רד מור, התייחס בראיון ל-DailyMail למערכה הנוכחית באוקראינה, הסביר מדוע הפלישה של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אינה מתוכננת, וכינה אותה "בלתי ניתנת לניצחון". 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בראיון, טען כי פוטין לעולם לא ישיג ניצחון פוליטי מול תושבי מדינתו, ואף סבר כי כוחות הצבא הרוסי ייכשלו בסופו של דבר במערכה מול אוקראינה, מאחר והנשיא "מזלזל" בכוחה הצבאי של המדינה אותה הוא מנסה לכבוש ובנחישות האזרחית.

תושבי מליטופול שבאוקראינה חוסמים בגופם את השיירה הרוסית (צילום: רשתות חברתיות)

מור התייחס בראיון למאמרו של פרופ' אמריטוס בריטי, שהעריך כי "ניצחונה" של מוסקבה לא יבוא לידי ביטוי בפלישה מוצלחת שתביא להפלת הממשל האוקראיני, אלא על ידי הכרעת התושבים. 

ראש שירותי המודיעין אף התייחס לניתוחיהם של גורמים נוספים במערך המודיעין, שטענו כי מלחמתו של פוטין אינה מתוכננת, מפאת "ביטחון מופרז" של אנשי הקרמלין, כמו גם תכנון טקטי לקוי בשילוב עם ההפתעה מהתנגדותם העזה של האזרחים האוקראינים.

בנוסף לכל אלו, המודיעין האוקראיני טען כי לכוחות הרוסיים אוזלים הכסף, הנשק והמשאבים במהירות. על כן, אם קייב תוכל לעכב את התקדמותם לשטחיה, ייתכן שהקרמלין יזקק למשא ומתן. זאת בנוסף לתמונות לוויין שמעידות על כך ששיירה רוסית שעשתה דרכה לעיר חרסון – נהרסה.

הערכות אלו מתכתבות גם עם דבריהם של גורמים במערך ההגנה האמריקאי, שטענו כי רוסיה נתקלת בהתנגדות קשה יותר משציפתה עם פלישתה לאוקראינה, ונראה כי ספגה אבידות קשות מכפי שמודה בהן.