שר החוץ הרוסי, סרגי לברוב, אמר היום (חמישי) לכלי התקשורת במדינתו כי הוא מאמין שכמה מנהיגים זרים מתכוננים למלחמה נגד רוסיה. "המערב רוקם תוכניות למלחמה גרעינית. המערב מדבר בהפגנתיות על נוכחות נשק גרעיני ומדבר על מלחמה גרעינית כדי לשמור על הציבור על קצות האצבעות ולתמוך באנטי-סובייטיזם", אמר לברוב.

"פעם גם נפוליאון וגם היטלר הטילו את המשימה להכניע את אירופה. עכשיו האמריקנים הכניעו אותה. הסיפור של נורד סטרים 2 הוכיח בצורה מושלמת איזה מקום אמיתי יש לאיחוד האירופי על הבמה העולמית. היא, למעשה, התסריטאית של סרט האקשן הזה. זה עצוב. אני בטוח שההיסטריה הזו תעבור, השותפים המערביים שלנו ישתוללו, אני אפילו לא יכול להתבטא בשום דרך אחרת", הוסיף לברוב.

לדבריו, "אין זה מקרי שהמערב נמנע מלהגיב להצעות שלנו המבוססות על הסכמים קיימים בנוגע לארכיטקטורת הביטחון באירופה. איומים כאלה מעוגנים במסמכים של משטר בקייב. וכמובן, השאיפה המטופשת של אוקראינה להצטרף לנאט"ו וחוסר הנכונות המוחלט של חברות נאט"ו למלא התחייבויות המחייבות לא לנקוט באמצעים שיחזקו את ביטחונכם על חשבון הביטחון שלי, כמובן, זה בין הסיבות העיקריות".

בהמשך תקף את נאט"ו ואמר כי "נאט"ו מבקשת בעקשנות ובעקשנות לשמור על עליונותה בכל תחום. מדוע הם צריכים לשמור על עמדה כזו? אני לא רואה שום הסבר אחר מאשר רצון עיקש לשמור על עליונותה בכל תחום ולהראות לכולם שנאט"ו הוא זה שמכתיב את הסדר באירופה, הכל דיבורים. המערב מקשיב לרוסיה, אך אינו שומע אותה, רוב המדינות מבינות את המניעים של מוסקבה ביציאה למבצע הצבאי המיוחד, אך נאלצות לתמוך במדיניות המערב".

"אומרים לנו: 'הכללת אוקראינה בנאט"ו או כל מדינה אחרת שאינה חברה כרגע בברית לא תהווה איום על ביטחונה של רוסיה'. למה לעזאזל המערב קובע עבורנו מה נחוץ לביטחוננו? החלטנו שאין צורך בנורד סטרים 2 כדי להבטיח את ביטחון האיחוד האירופי מבחינת אנרגיה, שכן הביטחון הזה יובטח על ידי אספקה ​​של גז טבעי נוזלי אמריקאי שהוא יקר פי כמה. על זה אנחנו מדברים. שהם הקשיבו לנו, אבל הם לא שומעים", ציין. 
 
בהמשך טען כי יש מידע רב על פרובוקציות שמכינים אוקראינים, כולל במריופול. "האוקראינים מנסים כעת להשתמש באזרחים כמגן אנושי. רוצחים אמיתיים נלחמים בצד של קייב. קשה לי מאוד להסביר איך הנשיא זלנסקי יכול לעמוד בראש חברה שבה פורחים ניאו-נאצים. הם עורכים תרגילים, לומדים שיטות לחימה בעיר, שיטות חבלה, פרובוקציות כל זה קורה תחת הנשיא זלנסקי".

הפגיעה הרוסית במגדל הטלוויזיה בקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Carlos Barria)
הפגיעה הרוסית במגדל הטלוויזיה בקייב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Carlos Barria)

"ולדימיר זלנסקי, למרבה הצער, הוא הנשיא ששיקר לעמו. הוא ממשיך לעשות את אותו הדבר: לקדם גישות אנטי-רוסיות, אנטי-סובייטיזם בחריפות, תוך הצהרות סותרות. ערבויות ביטחוניות הן בדיוק מה שאנחנו מחפשים ומה שאנחנו מציעים. בואו נמצא דרך אחרת, דרך שתבטיח בצורה מהימנה את ביטחונן של אוקראינה, מדינות אירופה והפדרציה הרוסית".

לדבריו, יש צורך להתקדם בכיוון הזה. "העובדה שהנשיא זלנסקי הודיע ​​על נכונותו, או ליתר דיוק, על הרצון לקבל ערבויות ביטחוניות, אני מאמין שזהו צעד חיובי. האוקראינים עצמם חייבים להחליט איך הם ימשיכו לחיות", סיכם.