שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, ערך היום (חמישי) מסיבת עיתונאים ברקע המלחמה באוקראינה, וציין כי "אנו עדים לגל פייק ניוז מצד התקשורת שמנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא שלנו, ולדימיר פוטין, בצורה מפלצתית".

לדבריו, מסיתים נגד רוסיה בכל העולם, "כל דבר שאנחנו אומרים ישר טוענים שזו תעמולה. דוגמה אחת מיני רבות היא הטענה של אוקראינה כי הפצצנו את אנדרטת באבי יאר, זה היה פייק ניוז. לא נגרם נזק לאנדרטה למרות הטענות של נשיא אוקראינה".

"אנחנו לא רוצים לכבוש את אוקראינה ואנחנו לא מנסים לפגוע בעם האוקראיני, אלא רק פועלים נגד מי שלקח את המדינה בת ערובה", הבהיר. לטענתו, כוחות הצבא הרוסי אינם נלחמים באזרחים ולא יורים על מתקנים אזרחיים שוחרי שלום, "כל אלה דברי בלע שאין בהם אמת".

שגריר רוסיה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)
שגריר רוסיה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

כזכור, נשיא אוקראינה ולדימיר זלינסקי, כתב אתמול בעמוד הטלגרם שלו בשפה העברית: "לאדם הנורמטיבי אשר יודע היסטוריה, באבי יאר הינו מקום מיוחד בקייב, מקום מיוחד באירופה, מקום של תפילות, מקום זיכרון של אלפי ומאות אלפי אנשים אשר נרצחו בידי הנאצים. מקום בתי הקברות העתיקים של קייב. מדוע להפוך מקום כזה למטרה לתקיפת טילים? אתם הורגים את קורבנות השואה פעם נוספת".

בסיכום דבריו כתב: "אני פונה לכל יהודי העולם - אינכם רואים מה מתרחש כאן? ולכן חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. הנאציזם נולד בדממה, צעקו נגד הרג אזרחים, צעקו את צעקת הרג האוקראינים!".