לאחר שהצהיר בתקופה האחרונה כי "איראן צריכה לשנות את התנהגותה וקרא ללבנון לשים קץ לשליטתו של ארגון חיזבאללה על המדינה, מוחמד בן סלמאן, יורש העצר של ערב הסעודית, התראיין לאתר "אטלנטיק" והתייחס לאפשרות של נורמליזציה עם ישראל. במהלך הראיון גם התייחס למשא ומתן בין איראן למעצמות.

בתחילת הראיון התייחס לנושא הגרעין באזור והשיב: "אני חושב שכל מדינה בעולם שיש לה פצצות גרעיניות היא מסוכנת. אנחנו לא רוצים זאת וגם לא רוצים לראות הסכם גרעין חלש, כי זה יוביל בסופו של דבר לאותה לתוצאה".

יורש העצר גם התייחס לביקורו של ראש הממשלה נפתלי בנט באבו דאבי ונשאל האם הוא חושב שערב הסעודית תלך בכיוון, ותכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל. בן סלמאן השיב כי "כל מדינה חופשית לחלוטין לעשות כל מה שהיא רוצה כראות עיניה. זכותן המלאה לעשות כל מה שהן רואות לנכון. באשר לנו, אנו מקווים שהבעיה בין הישראלים לפלסטינים תגיעה לפתרון. אנחנו לא רואים בישראל אויב, אלא כבעלת ברית פוטנציאלית באינטרסים הרבים שאנו יכולים להגיע אליהם. אבל, יש לפתור כמה סוגיות לפני שניתן יהיה להגיע לכינון היחסים".

כזכור, ממשל ביידן דן עם ערב הסעודית באפשרות לנורמליזציה עם ישראל והצטרפות ל"הסכמי אברהם". היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן העלה את הנושא בפגישה שערך עם יורש העצר הסעודי בחודש ספטמבר האחרון במהלך ביקורו בממלכה - כך לפי שלושה מקורות אמריקאים וערבים שמעורים בנושא.

המקורות ציינו כי בשיחה עם סאליבן, בן סלמאן לא דחה על הסף את האפשרות לקדם נורמליזציה עם ישראל. הסעודים הדגישו עם זאת כי מהלך כזה ייקח זמן ואף נתנו לסאליבן רשימה של צעדים שיצטרכו להתבצע קודם לכן. כמה מהצעדים האלה נוגעים לשיפור במערכת היחסים בין ארצות הברית לבין ערב הסעודית. הבית הלבן סירב להתייחס לפרטים.