מלחמת רוסיה-אוקראינה: הגנרל הרוסי הבכיר, האלוף סוחובצקי, מפקד ארמיית הנשק המשולב ה-41 של מחוז מרכב בצבא הרוסי, נהרג אותמול על ידי צלף אוקראיני, כך לטענת האוקראינים. עם זאת, מותו טרם אושר רשמית על ידי משרד ההגנה הרוסי, אך הוכרז ברשתות החברתיות על ידי עמיתו סרגיי צ'פיליוב.

צ'יפליוב, המשרת באיגוד הכוחות המוטסים של הצנחנים הרוסים, הודיע כי "בכאב רב קיבלנו את הבשורה הטרגית על מותו של ידידנו, אלכסנדרוביץ' סוחובצקי באוקראינה, במהלך מבצע מיוחד". סוחובצקי בן ה-47, היה בעל עיטור צבאי מהגבוהים בצבא הרוסי ומונה לסגן מפקד אוגדה 41 בחודש אוקטובר 2021. לפני כן, פיקד על דיוויזיית התקיפה המוטסת השביעית במשך שלוש שנים ושירת מספר שנים בצ'צניה, אבחזיה ובסוריה.

מקור צבאי אישר כי הוא אכן נהרג מצלף והציע כי ההלוויה של האלוף, הדמות הרוסית הבכירה ביותר שנהרגה עד כה בסכסוך, תיערך ביום שבת הקרובה. בתוך כך ממשיכים הדיווחים אודות מספר האבדות בקרב הצבא הרוסי והאוקראיני. משרד ההגנה האוקראיני טוען כי 9,000 חיילים רוסים נהרגו במהלך המלחמה. עם זאת, הצבא הרוסי הודיע אתמול, לאחר ימים של הכחשה, כי רק 498 מחייליו נהרגו ו-1,600 נפצעו במהלך הפלישה לאוקראינה.

בתוך כך, שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, ערך היום מסיבת עיתונאים ברקע המלחמה באוקראינה, וציין כי "אנו עדים לגל פייק ניוז מצד התקשורת שמנסה להציג את מדיניות רוסיה ואת הנשיא שלנו, ולדימיר פוטין, בצורה מפלצתית". לדבריו, מסיתים נגד רוסיה בכל העולם, "כל דבר שאנחנו אומרים ישר טוענים שזו תעמולה. דוגמה אחת מיני רבות היא הטענה של אוקראינה כי הפצצנו את אנדרטת באבי יאר, זה היה פייק ניוז. לא נגרם נזק לאנדרטה למרות הטענות של נשיא אוקראינה".

"אנחנו לא רוצים לכבוש את אוקראינה ואנחנו לא מנסים לפגוע בעם האוקראיני, אלא רק פועלים נגד מי שלקח את המדינה בת ערובה", הבהיר. לטענתו, כוחות הצבא הרוסי אינם נלחמים באזרחים ולא יורים על מתקנים אזרחיים שוחרי שלום, "כל אלה דברי בלע שאין בהם אמת".