אלוף במיל' עמוס ידלין שוחח היום (חמישי) עם רוני בר-און ופרופסור אריה אלדד ב-103FM וניתח את המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. לטענתו של ידלין, תגובתה הצבאית של אוקראינה הפתיעה את פוטין, שכעת "מתכנן מחדש. הייתה לו תוכנית של כיבוש שדה תעופה צבאי ליד קייב, הטסת כוחות ולשים ממשלת בובות, זה לא מה שקורה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

עוד הוא אמר כי "כמו שהייתה תחושה שהרוסים ינצחו ניצחון מוחלט ביומיים, עכשיו יש תחושה שהם נכנסו לביצה שלא ייצאו ממנה. פוטין לא רצה לעשות מלחמה כמו שעשה בצ'צ'ניה ובחאלד בסוריה, פחות או יותר מחיקת ערים. האוקראינים מבחינתו הם אחים, הוא רוצה אותם חזרה ברוסיה. לכן הוא חיפש צורת מלחמה אחרת. אך כשהיא לא הצליחה, יכול להיות שמתוך תסכול ורצון להראות שהוא מעצמה ולא מתחשב במה שרואים, הסנקציות כבר הוטלו עליו, הוא ירצה לעבור, ואנו רואים סימנים ראשונים לכך, לתקיפה באש הרבה יותר מסיבית ואגרסיבית, ואני לא חושב שמה יעצור אותו היא הביקורת בעולם".  

"יש פה דאגה מאוד גדולה מעצם העובדה האם השיפוט שלו על מה שמתרחש הוא שיפוט נכון, האם הוא קורא את התמונה. האמריקנים לא בפניקה, הם הקלו על פוטין כשהודיעו שלא יתערבו צבאית", הוסיף ידלין, שאף טען כי "ארה"ב לא הולכת למלחמת עולם עם רוסיה. אם יכניסו מטוסים ויפתחו את המלחמה, ימותו מיליונים".

לדבריו יש מספר תהליכים אפשריים כעת: "הרוסים באמת מצליחים לפגוע בזלנקי, להפיל את הממשלה ולהרוס את אוקראינה ואנו מקבלים את אוקראינה תחת רוסיה. התרחיש השני, אולי כובשים את בניין הממשלה, אך יש 30 מיליון אוקראינים שעוברים למצב של פרטיזנים ועושים להם מה שעשו באפגניסטן. זה תהליך ארוך מאוד. יש תרחיש דיפלומטי של פשרה כואבת ולא נעימה שנותנת פרס לתוקפן, אך נותנת לפוטין אפשרות לרדת מהעץ, משהו כמו הכרזה אוקראינית שלא תצטרף לנאט"ו. זלנסקי לא היה מוכן לזה לפני המלחמה, אולי הוא יתרצה. אולי איזשהו שינוי ברוסיה, יש שם הפגנות ואי שקט ממה שקורה".

"אנו לא יודעים מה קורה בחוג הפנימי של פוטין, יכול להיות שיש פה תרחיש שהוא סיום של הממשלה. התרחיש הכי מדאיג הוא שמתחיל עימות בין נאט"ו לרוסיה. זו לא תהיה מלחמת ששת הימים, אנו כבר יודעים, וגם לא באורך של מלחמת יום כיפור, זה הולך להיות ארוך", סיכם ידלין.

השתתפה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM