מלחמת רוסיה-אוקראינה: הפלישה הרוסית ממשיכה לגבות קורבנות בקרב אזרחים וחיילים משני הצדדים. בתום ליל קרבות קשים, כוחות הצבא הרוסי כבשו הבוקר (שישי) את המתקן הגרעיני במחוז זפוריז'יה, כך דיווחו הרשויות באוקראינה. על רקע הדיווחים והתמונות היוצאות מאוקראינה, הסנאטור הרפובליקני, לינדזי גרהאם, קורא לרוסים להתנקש בחיי הנשיא ולדימיר פוטין.

בציוצים שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, תיאר את פוטין כיוליוס קיסר ושאל, האם יש ברוסיה ברוטוס? והאם יש קולונל שטאופנברג בצבא הרוסי? בהתייחסותו לקצין הצבא שניסה לחסל את אדולף היטלר. בהמשך כתב, "הדרך היחידה שזה יסתיים אם מישהו ברוסיה יחסל את הבחור הזה. אתה תעשה למדינה שלך ולעולם שירות נהדר", והוסיף כי האחריות לחיסולו של פוטין מוטלת אך ורק בידי אזרחי רוסיה. בהמשך, הדגיש כי "קל להגיד, קשה לעשות. אלא אם כן אתם רוצים לחיות בחושך כל חייכם, להיות מבודדים משאר העולם בעוני מחפיר ולחיות בחושך".

הציוצים של גרהאם מגיעים לאחר שתחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה עלתה באש בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי לאחר שהותקפה על ידי חיילים רוסים. כשהתמונות החלו לרוץ ברשתות החברתיות, גורם רשמי בקייב אמר כי "רמות גבוהות של קרינה זוהו בקרבת האתר".

בתוך כך, נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, האשים את רוסיה ב"טרור גרעיני" והדגיש את אסון צ'רנוביל שנחשב לאסון הגרעיני החמור בהיסטוריה. בהודעת וידאו מצולמת אמר זלנסקי: "אף מדינה מלבד רוסיה מעולם לא תקפה יחידות כוח גרעיניות. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של האנושות. מדינת טרור פנתה כעת לטרור גרעיני".

מלבד הסנאטור גרהאם, פרס בסך מיליון דולר עבור מעצרו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הוצע לקציני צבא, על ידי היזם הרוסי אלכס קונניקין בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות השבוע במקביל לפלישה הרוסית לאוקראינה. "אני מבטיח לשלם מיליון דולר לקצינים אשר, בהתאם לחובתם החוקתית, יעצרו את פוטין כפושע מלחמה לפי החוקים הרוסיים והבינלאומיים", כתב קונניקין בלינקדאין. "פוטין אינו הנשיא הרוסי כשעלה לשלטון כתוצאה ממבצע מיוחד של פיצוץ בנייני דירות ברוסיה, ולאחר מכן הפר את החוקה על ידי חיסול בחירות חופשיות ורצח מתנגדיו".