מלחמת רוסיה-אוקראינהעיתון "טיימס" הבריטי דיווח היום (שישי) כי מאז הפלישה הרוסית, הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי שרד שלושה ניסיונות הנתקשות בחייו. ניסיונות ההתנקשות סוכלו, כאשר אזרחים רוסים, המתנגדים למלחמה, הודיעו למודיעין האוקראיני על שתי קבוצות של שכירי חרב שתכננו לבצע את הפעולות.

עוד דווח, כי מאחורי שניים מהניסיונות עומדת קבוצת שכירי החרב "וגנר", הנתמכת על ידי הקרמלין וכי עד כה מוסקבה מכחישה מעורבות ישירה במזימת ההתנקשות. מקור דיפלומטי אמר לטיימס כי "הכוח נכנס לאוקראינה על מנת לבצע את המשימה וכי עריפת ראש של נשיא היא משימה ענקית. מבחינת ההשפעה על המדיניות הריבונית הרוסית, זו היה אולי המשימה הגדולה ביותר שלהם עד כה, תהיה לזה השפעה גדולה על המלחמה".

כזכור, עיתון טיימס דיווח ביום שני האחרון, כי  מעל ל-400 שכירי חרב נמצאים בקייב תחת הוראה מהקרמלין להתנקש בחייהם של הנשיא האוקראיני, וולודומיר זלנסקי, ואנשי ממשלו, במטרה להכין את הקרקע לכיבוש קייב. על פי הדיווח, קבוצת וגנר מונהגת על ידי בעלי בריתו של ולדימיר פוטין. העיתון הלונדוני הוסיף כי חברי המיליציה אומנו באפריקה במשך חמישה שבועות, והם תוגמלו על כך בשכר נאה.