מלחמת רוסיה-אוקראינה: בתום ליל קרבות קשים, כוחות הצבא הרוסי כבשו הבוקר את המתקן הגרעיני במחוז זפוריז'יה, כך דיווחו הרשויות באוקראינה. על כך, רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה ראובן אסמן, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM. בראשית השיחה נזכר באסון צ'רנוביל: "התמונות חוזרות ומה שהם עושים זה שהם מאיימים להשמיד את העולם". בהמשך סיפר: "אנשים נהרגים פה, כולל יהודים".

בפתח דבריו, אמר הרב אסמן: "תחנת הכוח הזו יותר חזקה מצ'רנוביל כי שם יש יותר כורים. בצ'רנוביל התפוצץ כור אחד ופה יש שישה כורים. אם חס ושלום, אני אפילו לא רוצה להגיד מה, זו סכנה לכל העולם. אנחנו צריכים ניסים. פורים מתקרב ואני מתפלל שתהיה הצלה לא רק לעם ישראל אלא לכל העולם".  

לאחר מכן, סיפר על מעשיו באוקראינה בתקופה זו: "אני עכשיו מתפלל. יש לנו מניין ואנחנו מתפללים. רוב אלו שלא התפללו עד עכשיו באים להתפלל, כשיש מלחמה אנשים מתחילים להאמין. עכשיו אנחנו מאכילים אנשים והלאה אני לא יכול לספר על התוכניות".

הרב אסמן הוסיף: "כל יום אנחנו שולחים לגבול כמה מאות אנשים, כל יום ויום. זה קשה לתכנן ואי אפשר להגיד מתי זה יהיה כי בדרכים מאוד מסוכן, אני גם אומר לכולם שה-GPS יהיה מכובה. כשיוצאים מכלל הסכנה אני יכול להגיד שהוצאנו קבוצה. בתוך קייב עובדים צוותים שלנו ועוזרים לזקנים, זקנות ואנשים שנמצאים במקלטים. מהכפרים פה הצלנו הרבה יהודים".

בהמשך, נשאל האם הוא מצפה לעזרה מישראל, והשיב: "אם ישראל הייתה מספקת כיפת ברזל או משהו לאוקראינה, אני מבין שלא רוצים לספק. דברים הומניטריים לפחות, אני יודע שמספקים, כמו התרופות שזה מאוד חשוב. אנשים פשוט נהרגים פה כולל יהודים, אני רואה את זה בעיניים. אתמול היה קרב לידנו".

בסיום, נשאל האם הוא רוצה לדבר עם ראש הממשלה נפתלי בנט: "ומה אני אגיד לו? יש לי עניין מאוד רגשי ומורכב, אני חושב שישראל צריכה להיות מספיק חכמה גם לתת עזרת הגנה. לדעתי עזרת הגנה זו לא עזרת התקפה, נכון פוטין לא רוצה שיתנו אבל הוא גם לא רוצה שיגנו על אנשים".