הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום העשירי: גם היום נמשכה המתקפה הרוסית על ערי אוקראינה, אחרי שאתמול הצליחו הכוחות הרוסים לכבוש את חרסון וערים נוספות ולכתר ערים אחרות, בהן מריופול וחרקוב.

לראשונה מתחילת הלחימה, הרוסים הודיעו על הפסקת אש הומניטרית בערים הנצורות, במהלכה יתאפשר פינוי תושבים לצד תיקון תשתיות ואספקת מזון ומים. פינוי האזרחים החל בשעה 11:00 והיה אמור להימשך כחמש שעות, אך הופסק לאחר שהכוחות הרוסים לא כיבדו את הפסקת האש, כך דיווחו הרשויות באוקראינה. 

לכל העדכונים מהלחימה באוקראינה - לחצו כאן


עדכונים שוטפים: 

01:38: אוקראינה דיווחה כי 200 בני אדם נהרגו בהפצצות של הצבא הרוסי באזור חרקוב.

01:25: זלנסקי: "שוחחתי עם בנט לאחר פגישתו עם פוטין, אנו ממשיכים את הדיאלוג".

01:15: נשיא אוקראינה זלנסקי כתב חשבון הטוויטר שלו כי הוא מודה ליזם אילון מאסק עבור הפעלת רשת ה-STARLINLK באוקראינה.

00:56: שר ההגנה הבריטי: "אסור לנו לפחד מפוטין ומעשיו הלא רציונליים".

00:35: חברות ויזה ומסטרקארד הודיעו כי הן מפסיקות את כל הפעילות ברוסיה.

00:30: קנדה קראה לאזרחיה לעזוב באופן מידי את רוסיה.

22:10: משרד ההגנה האוקראיני: חבר המשלחת לשיחות המו"מ בבלארוס, דניס קירייב, נהרג.

21:57: הוושינגטון פוסט: "ארה"ב ובעלות בריתה מתכוננות לעידן חדש בו קייב תיפול לכיבוש רוסי".

21:05: ארה"ב הודיעה כי לסנקציות על רוסיה אין שום קשר להסכם הגרעין עם איראן.

19:55: שר החוץ האוקראיני: "המסדרונות הוהמניטריים אינם יוצאים לפועל באשמת רוסיה שממשיכה להפר את ההסכמים. אני קורא לנאט"ו ולאיחוד האירופי להמשיך ולספק נשק לאוקראינה".

19:30: בריטניה טוענת כי הפסקת האש שהציעה רוסיה הייתה ככל הנראה ניסיון להסיט את הגינוי הבינלאומי.

18:25: דיווח: ראש הממשלה בנט נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מנת לדון במשבר באוקראינה.

18:20: ארגון הבריאות העולמי דיווח כי שישה נהרגו במתקפה רוסית על מוסדות רפואיים באוקראינה.

18:10: כלי התקשורת ברוסיה דיווחו כי סבב השיחות השלישי בין הצדדים יתקיים ב-7 במרץ.

17:58: משרד ההגנה הרוסי: "כוחותינו השתלטו על בסיס צבאי אוקראיני סמוך לעיר חרסון".

17:46: מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, הגיע לביקור בגבול אוקראינה-פולין.

17:44: הרשויות בקייב דיווחו כי כוחות הצבא הרוסי השתלטו על בית חולים פסיכיאטרי סמוך לעיר.

17:00: על פי האו"ם, עד כה אומתו למעלה מ-350 מקרי מוות של אזרחים באוקראינה. שר החוץ הרוסי לברוב הגיב לדבריו של הסנאטור גרהם, שיצא נגד פוטין ואמר כי "אי הפעולה של ארה"ב נגד הסנאטור, בעקבות הערותיו, יגרמו נזק נוסף לקשרים בין המדינות".

16:30: במהלך שיחה שערך אמר פוטין כי לא ביצעו גיוס מסיבי לצבא הרוסי. "אין מגויס אחד ואנחנו לא מתכננים שיהיה", אמר פוטין. "הצבא שלנו ימלא את כל המשימות. אני לא מפקפק בזה בכלל. הכל הולך לפי התכנון". בנוסף, הוא טען כי אין רצון רוסי לכפות משטר צבאי על אזורים שנכבשו באוקראינה. פוטין אף הוסיף ואמר כי ""הסנקציות האלה שמוטלות דומות להכרזת מלחמה".

16:10: מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ הסיני וואנג יי על "המלחמה הבלתי מעורערת והבלתי מצודקת" של רוסיה באוקראינה. פוטין חזר והדגיש כי מטרותיו באוקראינה הן להגן על קהילות דוברות רוסית באמצעות "פירוז ודה-נאציפיקציה" של המדינה.לדבריו, כל ניסיון של מעצמה אחרת לכפות אזור אסור לטיסה באוקראינה ייחשב בעיני רוסיה כצעד לתוך הסכסוך הצבאי. נאט"ו דחתה את בקשתה של קייב לאזור אסור לטיסה, בטענה שזה יסלים את המלחמה מעבר לאוקראינה.

15:45: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום כי "הכל הולך לפי התכנית שלנו באוקראינה. הצבא הרוסי ישלים את כל היעדים שלו במבצע הצבאי".

15:15: נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן ישוחח מחר עם ולדימיר פוטין. על פי הדובר הרשמי של ארדואן, הנשיא הטורקי צפוי לבקש מפוטין לעצור את הלחימה באוקראינה. לדבריו, "אין סיכוי לתוצאות בשיחות כל עוד הלחימה נמשכת"

14:02: שר החוץ הרוסי לברוב אמר כי "הצהרותיו הזועמות של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אינן מעוררות אופטימיות לגבי גורל השיחות לסיום המלחמה באוקראינה". הוא הוסיף וטען כי "רוסיה בודקת מידע לפיו ייתכן שלאומנים באוקראינה אינן מאפשרות פינוי אזרחים מהעיר מריופול" דרך המסדרונות ההומניטריים, זאת בניגוד לדיווחים באוקראינה לפיהם הרוסים ממשיכים בהפגזות למרות הסכם הפסקת האש.

13:39: סוכנות הפליטים של האו"ם עדכנה כי עד כה ישנם 1.3 מיליון פליטים מאוקראינה, וציינה כי המספר עשוי לעלות ל-1.5 מיליון עד מחר בערב.  

13:06: הרשויות המקומיות עדכנו כי פינוי האזרחים במריופול נעצר מאחר שרוסיה לא מכבדת את הפסקת האש. מועצת העיר ביקשה מהתושבים לחזור למקלטים בעיר ולהמתין למידע נוסף על הפינוי. 

12:46: דיווח באוקראינה: הרוסים ממשיכים בהפגזות למרות הפסקת האש. תושב מריופול העיד: "אני שומע הפגזה כל שלוש דקות". סגן ראש העיר מריופול אמר ל-BBC כי ההתקפות נמשכות למרות הפסקת האש.

"הרוסים ממשיכים להפציץ אותנו ולהשתמש בארטילריה. זה מטורף", אמר סגן ראש העיר. "אין הפסקת אש במריופול ואין הפסקת אש לאורך כל נתיב הבריחה. האזרחים שלנו מוכנים לברוח אבל הם לא יכולים לברוח בהפגזה".

נזק מהפצצה רוסית בז'יטומיר, אוקראינה (צילום: REUTERS/Maksim Levin)
נזק מהפצצה רוסית בז'יטומיר, אוקראינה (צילום: REUTERS/Maksim Levin)

נזק מהפצצה רוסית בצ'רניהיב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)
נזק מהפצצה רוסית בצ'רניהיב, אוקראינה (צילום: REUTERS/Viacheslav Ratynskyi)

נזק מהפצצה רוסית באוקראינה (צילום: רויטרס)
נזק מהפצצה רוסית באוקראינה (צילום: רויטרס)