ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש אתמול עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כאשר מדובר בביקור הראשון של ראש מדינה במוסקבה מאז תחילת המלחמה. ולדיסלב רויטברג, יועצו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים.

רויטברג סיפר כי הנשיא זלנסקי לא ידע על קיום הפגישה: "הוא לא יידע הרבה אנשים. כל רצון של כל שליט בעולם הוא טוב, אנחנו תמיד פתוחים לדיפלומטיה, ומאמינים בה ובשכל הישר והבריא. מקווים שהסבב הזה של רצח העם שעושה פוטין ייגמר כך".

"אם זה יבוא מבנט או מארדואן או מכל שליט אחר זה יהיה מבורך, העיקר שזה יסתיים כך שאנחנו נהיה ללא הפסדי שטחים, אנחנו נמשיך להגן על המדינה שלנו והשטחים שלנו כמה שיידרש", המשיך.

כשנשאל האם פגישתו של בנט עשויה להוביל לפתרון דיפלומטי, השיב: "אני לא אוהב לתת פרוגנוזת למשהו שלא נעשה. הזמן יראה את שלו אם זה יצליח, לא יכולים להעריך היום. קשה לתת דין וחשבון על מה שקורה לא בארצנו, אבל מבורך כל מהלך".

"אנחנו לא יודעים למה הוא נעשה, אם זה מהלך פוליטי אבל אנחנו מבינים שנעשה מהלך לא גרוע, אלא טוב. זה לא מהלך של השליט הראשון וגם לא האחרון של שליטים שינסו לעשות מהלכים דומים", אמר.

בהמשך, התייחס יועץ הנשיא למצבו של זלנסקי: "יש לו המון הנחישות, המון כוחות, הוא כמו תמיד עומד בראש אם היום היה בחירות אני חושב שהוא היה שובר את השיאים. אנחנו מברכים ומודים למדינת ישראל ולאזרחיה על התמיכה הרבה אנחנו מרגישים זאת יום ביומו, אנחנו מודים על כך. התמיכה העולמית מחזקת אותנו במצב הלא פשוט הזה".

"מה שקורה היום זה באמת חציית כל הקווים האדומים, ההרס שם בערים מסוימות זה פשוט המון פצועים, ילדים הרוגים, אימהות בוכות. יש מעל 10 אלף הרוגים בצבא הרוסי, וקרוב ל-11,000 הרוגים אצלם. אני לא מבין למה הוא שולח אותם כמו בשר קרב ולא מבינים למה זה קורה בכלל. מה האמביציה ולאן זה נמשך", הסביר.

ולודימיר זלנסקי (צילום: רויטרס)
ולודימיר זלנסקי (צילום: רויטרס)

כשנשאל מדוע פוטין לא משתמש בכל כוח האש שלו, הגיב: "קשה לתת דין וחשבון על מה חושב פוטין כי האמת שזה ממש לא מעניין אותי, או אף אחד בעולם כי המחשבות שלו עברו את הנורמה של השכל הרגיל והפשוט של אדם שיכול לתת דין וחשבון. אף אחד בעולם לא יכול היה לצפות שנגיע ל-11 ימים של לחימה ואנחנו עדיין מחזיקים בכמעט בכל אוקראינה".

"רוסיה ספגה מכה קשה בסנקציות, בתקשורת העולמית, כלכלית, אנשים שם יוצאים לרחובות ונלחמים בפוטין מתוך מוסקבה. אם הבינו, אני חושב שהרודן צריך להבין שהוא שגה באיזושהי פינה. אני חושב שפוטין נואש, הוא הגיע כבר לקצה האינטליגנציה והנורמות. הוא רודן טרוריסט כי זה נראה כמו טרור יותר מכל דבר אחר", טען.

בסיום דבריו, התייחס רויטברג לפרסומים על תוכנית המילוט של זלנסקי ואמר: "כל מדינה שבונה לעצמה תכנית שהיא איכשהו קשורה אלינו לטובה, אנחנו מברכים על כך. אנחנו מצפים גם מישראל לתת נשק הגנתי, ומצפים בכל העולם לסגור את השמיים ולהעניק עוד סנקציות על רוסיה בשביל לא לתת להם מנוס מלהבין שאסור לעשות ב-2022 את מה שהם עושים לעם שלנו".