המלכה אליזבת השנייה (95) החליטה לעזוב סופית את ארמון בקינגהם ולהפוך את טירת וינדזור לבית הקבוע ולמעון הרשמי שלה אחרי שהתגוררה במקום לאורך מרבית תקופת הקורונה בשנתיים האחרונות - כך דיווח הבוקר (ראשון) עיתון הסאנדיי טיימס הבריטי.

מאז ילדותה, ולאורך מרבית 70 שנות שלטונה, הארמון בלונדון שימש ביתה של המלכה והאתר שבו קיימה את התחייבויותיה הרשמיות, ובהן אירוח של ראשי מדינות. טירת וינדזור שימשה למעון בסופי השבוע ובמהלך חופשת חג הפסחא ושבוע התחרויות של מרוצי הרויאל אסקוט בחודש יוני.

אולם, בשנתיים האחרונות, מאז פרצה מגפת הקורונה, המלכה שהתה בעיקר בטירת וינדזור יחד עם בעלה הנסיך פיליפ עד שהלך לעולמו באפריל אשתקד. העיתון ציין כי על אף שהמלכה שבה לעתים לארמון לצורך אירועים טקסיים, היא לא ישנה שם אז מרץ 2020.

בבריטניה אבלים על מותו של הנסיך פיליפ (צילום: רויטרס)
בבריטניה אבלים על מותו של הנסיך פיליפ (צילום: רויטרס)

טירת וינדזור (צילום: רויטרס)
טירת וינדזור (צילום: רויטרס)

על פי הדיווח, המלכה, שבחודש הבא תציין את יום הולדתה ה-96, הגיעה למסקנה כי אחרי השנתיים האחרונות, שבהן עבדה מהטירה כמו רבים מתושבי הממלכה שהחלו לשלב עבודה מהבית בשל המגפה, היא תמשיך לשהות בווינדזור באופן קבוע, ושם גם תקיים אירועים מתוכננים.

בנוסף, ארמון בקינגהם עובר שיפוץ בשווי של 369 מיליון פאונד, אחד הנרחבים מאז הפך למעון הרשמי של משפחת המלוכה ב-1837, והעבודות צפויות להסתיים רק בעוד חמש שנים. גורמים בארמון ציינו כי המלכה תכננה לעבור לאגף אחר של הארמון בזמן העבודות בחדרים הפרטיים שלה, אולם שינתה את דעתה וכעת היא חשה בנוח בטירה. "השיפוץ לא יסתיים עד שנת 2027", אמר אחד הגורמים. "בעת שזה נמשך, הארמון הוא לא באמת מקום להישאר בו לטווח ארוך".

ארמון בקינגהאם (צילום: רויטרס)
ארמון בקינגהאם (צילום: רויטרס)

בשל החלטת המלכה, ההערכות הן כי הדייר המלכותי הבא בארמון יהיה הנסיך צ'רלס יחד עם רעייתו קמילה, אחרי שיורש העצר יעלה לכס המלוכה. מהידיעה עולה כי הנסיך מעדיף להמשיך ולהתגורר בבית קלארנס, מעונו הנוכחי בלונדון, אולם הוא הודה כי ארמון בקינגהם יהיה "מטה המלוכה" והוא גם מתכוון לאפשר לציבור גישה גדולה יותר לארמון ולשאר המעונות המלכותיים.