בצל המלחמה באוקראינה: רוסיה מנסה להשתמש בהסכם הגרעין עם איראן ככלי להתמודדות עם המערב במשבר אוקראינה, כך דיווחה היום (שני) סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים".

בתגובה לדברים אמרו פקידים איראנים לסוכנות הידיעות כי דרישות רוסיה בשיחות הגרעין בווינה "אינן בונות", והוסיפו כי "ההתערבות" של מוסקבה נועדה להבטיח את האינטרס שלה בתחומים אחרים. דובר משרד החוץ של איראן אמר ששיחות הגרעין לא צריכות להיות מושפעות מסנקציות אחרות כמו אלו על רוסיה.

עוד עולה מהדיווח כי לאחר חודשים של משא ומתן בווינה, הסכם הגרעין היה צפוי להיחתם בימים הקרובים. אבל בקשתה הבלתי צפויה של רוסיה לפטור את הסחר הכלכלי עם איראן מהסנקציות שהוטלו עליה בעקבות פלישתה לאוקראינה סיבך את העניינים.

בתוך כך, בהתייחסו לסנקציות המערב הנרחבות שהוטלו על רוסיה, אמר שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי מוסקבה רוצה ערובה מארצות הברית שהסנקציות החדשות לא ישפיעו על זכויותיה במסגרת הסכם הגרעין עם איראן.

"אנו קוראים לארה"ב לספק ערובה בכתב לכך שהסנקציות האחרונות לא יפגעו בזכותנו לסחר חופשי ומקיף עם איראן ובהשקעה שלנו ושיתוף הפעולה הטכני והצבאי עם אותה מדינה", אמר.

לפי לברוב, הסחר בין איראן לרוסיה צריך להיות פטור מסנקציות, וכמעט בטוח שהמערב ידחה את הבקשה הזו מכיוון שהיא יוצרת פער עצום בתהליך הסנקציות נגד רוסיה. במקרה כזה, מוסקבה תוכל להטיל וטו על כל הסכם הגרעין.

מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן דחה את בקשתה של רוסיה כלא רלוונטית ואמר כי הסנקציות שהוטלו על רוסיה בשל תקיפתה על אוקראינה כלל לא קשורות להסכם הגרעין של איראן.