המלחמה על אדמת אוקראינה נמשכת זה השבוע השני ברציפות, לאחר שהצבא הרוסי פלש למדינה. היום (שני) שוחח דימה ציקלקין, תושב קייב, עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס ללחימה, לניסיון לפנות את כל בני משפחתו למדינות שכנות, וגם לאפשרות כי אוקראינה תיכבש על ידי רוסיה: "זה ייהפך לגיהינום בשבילם. הם לא יוכלו לשלוט".

ציקלקין, שהיה קונסול אוקראינה בישראל בין השנים 1996-1992, שיתף במסע שהוא ובני משפחתו עוברים בימים אלו: "אני כרגע בדרך לגבול פולין איפה שהבת שלי ואשתי צריכות לעבור. אני מקווה שזה יקרה בשעות הקרובות ואחר כך הן ימשיכו לליטא, שם מחכים להן. אנחנו גרים בקייב, איפה שיש סכנה גדולה להתקפות חוזרות של הצבא הרוסי כי המטרה העיקרית של פוטין היא לכבוש את קייב וחרקוב, הבירה הראשונה והבירה השנייה של אוקראינה".

"אפילו לא הצלחתי לחזור לבית שלי כי הוא נמצא ממש במרכז ולא נתנו לי אפילו להיכנס לדירה, כי היה סגר כללי ממש ביום הראשון של ההתקפה הרוסית אז היינו אצל ההורים של אשתי ואחר כך כינסתי את כל הילדים שלי והצלחתי להעביר את שני הבנים שלי לגבול של רומניה וגם הבן הגדול שלי הצליח להעביר את הבת שלו, הנכדה שלי, להונגריה", המשיך ציקלקין, שהוסיף כי הוא עצמו לא יעזוב את אוקראינה, מאחר והוא מטפל באמו החולה.

לאחר מכן, הוא ניסה לתאר מה יקרה במידה והרוסים יכבשו את אוקראינה: "בואו נניח שהמצב הגרוע ביותר יקרה והם כובשים את קייב וחרקוב. הם לא יוכלו להתמודד עם ההתנגדות של האוכלוסייה הכללית. כרגע הם מקבלים התקפות מכל כיוון, לא רק מאנשי הצבא אלא גם מהאוכלוסייה האזרחית, יש מלחמת גרילה. זה יהפוך לגיהינום בשבילם. גם עכשיו כשהם תפסו אולי 5% מהשטח הכללי של המדינה הם לא יכולים להתמודד עם ההתנגדות הכללית של האוכלוסייה. מדינה כמו אוקראינה, ייתכן והם בכלל לא יוכלו לשלוט".

בסיום השיחה ציקלקין הביע פסימיות באשר ליכולת של ראש הממשלה נפתלי בנט לתווך בין רוסיה לבין אוקראינה. "אין לי מושג מה הקלפים החזקים או התותחים הכבדים שהוא יכול לשלוף. מה יש לו להציע לפוטין? כל המתווכים שניסו להשפיע לא הצליחו להזיז אותו. אני מקווה שמישהו יוכל להשפיע, אבל לדעתי, המצב של פוטין על הפנים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm