שר האוצר הצרפתי ברונו לה מאייר אמר היום (שני) כי אי אפשר לשלול את האפשרות שהמלחמה בין רוסיה לאוקראינה תסלים ותיהפך למלחמת עולם שלישית. "אך אחד לא יכול לשלול אף תסריט", אמר השר בראיון לטלווויזיה הצרפתית.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בתוך כך, הניו-יורק טיימס פרסם כי בתוך כשבוע בלבד, ארצות הברית ויתר מדינות נאט"ו העבירו לאוקראינה כ-17 אלף נשקים נגד טנקים, כולל טילים. הנשק הועבר ברובו דרך הגבולות המשותפים לפולין ורומניה עם אוקראינה, ומשם במשאיות לקייב. על פי הדיווח, "הכוחות הרוסיים לא יכלו לטפל בשיירות הנשק, מכיוון שהיו עסוקים באירועים אחרים".

צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)
צבא רוסיה באוקראינה (צילום: רויטרס)

על פי גורמים אמריקאיים, הנשקים שהועברו לידי האוקראינים כבר מחוללים שינוי בשדה הקרב: "חיילים אוקראינים חמושים בטילי נ"ט תקפו שיירות של משאיות שיריון ואספקה רוסיות, וסייעו לעצור את ההתקדמות הרוסית על הקרקע. חלק משיירות הרכבים ננטשות, כאשר כוחות רוסיים חוששים לשבת ברכבים, מכיוון שהכוחות האוקראינים נוהגים לפגוע במיכלי הדלק על מנת לפוצץ את הרכבים".

במקביל, בנ"י טיימס דווח כי ארה"ב שלחה גם צוותי סייבר, אשר ממוקמים כעת ברחבי מזרח אירופה ומפריעים להתקפות הרוסיות על האוקראינים. צוותי הסייבר, יחד עם צוותי סייבר גרמניים, מנתחים תמונות לווין של הצבא הרוסי ומעבירים את המסקנות לצבא האוקראיני בתוך שעות ספורות מרגע הצילום. 

צילום לווין גבול פולין-אוקראינה (צילום: ImageSat International (ISI))
צילום לווין גבול פולין-אוקראינה (צילום: ImageSat International (ISI))

נשיא אוקראינה עצמו, וולודומיר זלנסקי, צויד על ידי האמריקאים בציוד תקשורת מוצפן, אשר מאפשר לו לשוחח עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בלי חשש להאזנות. 

למרות העברת הנשק לידי האוקראינים, גורמי ביטחון לאומיים בארה"ב מסרו ל"טיימס" כי יש בידיהם מידע מודיעיני המתריע על כך שהמלחמה רק הולכת להסלים, זאת לאור האיום של פוטין לעבר מדינות המערב, לפיו "כל מי שתנסה לכפות את סגירת שמי אוקראינה, תהיה חלק מהסכסוך הצבאי".