הסכם הגרעין עם איראן: השליח הבכיר של האיחוד האירופי אנריקה מורה, שמתאם את השיחות אמר הלילה (שלישי) כי החתימה על הסכם הגרעין עם איראן מתקרבת. בציוץ בחשבון הטוויר שלו כתב: "רק כדי להבהיר. אין יותר 'שיחות ברמת מומחים', גם לא 'פגישות רשמיות'. הגיע הזמן, בימים הקרובים, להחלטות פוליטיות לסיים את השיחות בוינה. כל השאר זה רעש". 

הודעה זו הגיעה לאחר שהשליח האיראני עזב להתייעצויות בטהרן ודיווח בתקשורת האיראנית כי השיחות בווינה צפויות להימשך. בוושינגטון, מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, אמרה לכתבים שארצות הברית ובעלות בריתה "מתקרבות" להסכם גרעין עם איראן, אך עדיין צריך להחליט על "מרכיבים חשובים", אמרה מבלי לפרט.

דובר הבית הלבן אמר מוקדם יותר כי "ישנה התקדמות גדולה בעסקת הגרעין המתגבשת עם איראן, וכן כי רוסיה מתואמת יחד איתנו בהסכם".

לאחר ששר החוץ יאיר לפיד, ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, נפגשו היום בריגה שבלטביה ודנו על הסכם הגרעין המתגבש והוגדרה על פי גורם מדיני כ"טובה וחמה". בלינקן הבהיר ללפיד כי ההסכם נמצא לקראת חתימה. בתגובה לפיד אמר לו כי ישראל אינה אוהבת את ההסכם וכי לא תראה את עצמה מחוייבת לו ותשמור על חופש פעולה. 

ההתקדמות מגיעה לאחר שביום שבת רוסיה הזהירה את המערב כי הסנקציות שהוטלו עליה בעקבות המלחמה באוקראינה עלולות לעמוד בדרכו של הסכם הגרעין. ואמנם דובר מחלקת המדינה האמריקאית מסר כי "רוסיה חולקת אינטרס משותף, להבטיח שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני. לסנקציות חדשות על רוסיה אין שום קשר להסכם הגרעין עם איראן".

ראש סבא"א התייחס לאחרונה להתקדמות השיחות ואמר כי "יש חילופי דברים פוריים מאוד עם איראן. ברור שישנם מספר עניינים חשובים שצריך לפתור, ועדיין יש עניינים שאיראן צריכה לטפל בהם", ציין. "החייאת הסכם הגרעין משנת 2015 לא תתאפשר ללא פתרון בעיות הפיקוח בין איראן לסבא"א".