לוטפיה מחמוד זבאד, תושבת באקה אל-גרבייה שנעדרת מזה שנתיים וחצי, יצרה אמש קשר עם בתה יסמין והודיעה לה שהיא בחיים. הבת, שחיפשה את אמה במשך כל השנים, הופתעה לשמוע את אמה מהעבר השני ושוחחה על כך הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM

הישראלית שנעלמה בפריז (צילום: באדיבות המשפחה)
הישראלית שנעלמה בפריז (צילום: באדיבות המשפחה)

כפי הידוע, האם, שככל הנראה סובלת מבעיית זיכרון, התגוררה במשך השנתיים וחצי האחרונות ברחוב בפריז. אמש, אזרחית לבנונית שסייעה לה הבינה שמדובר באישה שנעדרת, דיווחה לרשויות ולקחה אותה לתחנת המשטרה.

בתה יסמין ששהתה בעיר במשך חודשים נאלצה לחזור לישראל בלי אמה אך לא הפסיקה לחפש אותה מאז. "איך נפלו עליי שלוש השנים האחרונות? אני לא יודעת להגיד לכם. באמצע הלילה התקשרו אליי מיחידת החילוץ של החיפוש של אמא שלי ואמרו לי שמצאו את אמא", סיפרה. "שאלתי איפה היא? והוא אמר היא במשטרה". 

יסמין סיפרה כי היא קיימה שיחה עם האם: "ראיתי את אמא שלי מול העיניים. אמא שלי נפלאה, יפהפייה אתם לא מבינים. התגעגעה אליי מאוד".

היא הסבירה: "אין לה זיכרון, היא לא מבינה מה קורה איתה. אמרה לי שניסתה לחפש אותנו ולא מצאה. אישה שעוזרת לאנשים שמבקשים אוכל מצאה את אמא שלי ברחוב".

עוד הוסיפה: "נביא אותה לארץ בכל הכוח. דיברתי עם הקונסול, אולי אני אסע לשם. היא עם המשטרה, שומרים עליה שלא יקרה לה משהו, שלא תברח".

סייעה בהכנת הכתבה: עפרי גליכמן, 103FM