מלחמת רוסיה-אוקראינה: שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה, האשים את חברת התעופה הישראלית "אל-על" בכך שקיבלה תשלום ממערכת הבנקאות הרוסית Mir ובכך התחמקה לטענתו מן הסנקציות. קולבה טען כי החברה "מרוויחה כסף על חשבון הדם האוקראיני הספוג". על כך, שלומי עם-שלום, סמנכ"ל אל-על, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והדגיש כי דבריו של קולבה שגויים. מאוחר יותר, קולבה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אכן, השימוש במערכת מיר נחסמה, מתנצל בפני אל על ומודה להם על הפעילות ההומניטרית שלה".

בפתח השיחה, אמר עם-שלום: "חסמנו את השימוש בכרטיס "מיר" ב-28 בפברואר, כשהאיחוד האירופי הודיע שמטילים סנקציות. הצטרפנו לזה ואני מופתע שנותנים במה ומקריאים את כל ההודעה כשזה לא קרה".

סמנכ"ל אל-על נשאל האם החברה ממשיכה ליצור קשרי מסחר עם אזרחים רוסים שאינם יהודים, והשיב: "מראשית המשבר הזה, חשוב לראות את התמונה הכוללת, אנחנו מקבלים הרבה בקשות סליחה ברשתות החברתיות מאזרחים אוקראינים. אנחנו טסנו לאוקראינה עד הרגע האחרון ותגברנו את לוח הטיסות. קיבלנו פנייה ממשרד החוץ והוצאנו טיסות מישראל לקייב ומקייב לישראל. זאת, כשמטוסים וחברות אחרות הפסיקו לטוס לקייב. חברת אל-על המשיכה והוציאה אזרחים של קפריסין ודרום אפריקה".

בהמשך, הסביר כי אזרחים רוסים עדיין יכולים לקנות כרטיסי טיסה לאל-על, אך בכרטיסי אשראי אחרים כמו ויזה ומאסטרקארד: "הם עדיין עובדים. אתה יכול לקנות כאן כרטיס. טיסות יוצאות מישראל לרוסיה, אך כמה נוסעים יש עליהן? אפס. הטיסות חוזרות משם מלאות. אני מביא היום שני מטוסים של הסוכנות היהודית עם עולים לארץ".

מקבלים פניות של יהודים שבורחים מאוקראינה וטוענים שאין מספיק טיסות מאירופה לישראל. כמה זה מדויק. האם מחירי הטיסות מאוד גבוהים?
"בוודאי שיש לחץ, אנו קראנו לאנשים לעלות לטיסות לאוקראינה כשמשרד החוץ ביקש מאזרחים ישראלים ויהודים לצאת משם והם נשארו עד הרגע האחרון. לאור הלחץ תגברנו את לוח הטיסות ככל שאנחנו יכולים ואנחנו נביא את כולם".

"המחירים, חלק יותר גבוהים וחלק יותר נמוכים. אני מוציא טיסה ריקה לחלוטין עם אפס נוסעים, ברור שמישהו צריך לשלם על ההלוך, כדי שנוכל לעשות את החזור. אבל זה לא מחירים גבוהים, המחירים בהחלט סבירים", הוסיף.