מרבית לוחמיה של רוסיה הועברו ללחימה בתוך אוקראינה, כך דווח הערב (שלישי) ברשת NBC, שם ציטטו גורם בכיר בפנטגון. על פי ההערכות בארצות הברית, ישנם כ-190 אלף חיילים בכוננות ברוסיה. בהתחשב במספר הלוחמים הרב, ישנן שתי שיירות ענק של צבא רוסיה שעוכבו מחוץ לערים חרקיב וקייב.

פלישת הכוחות הרוסים לאוקראינה, הציפה קשיים לוגיסטיים ואף העצימה אותם, כאשר טנקים וכלי רכב צבאיים נוספים נותרו "תקועים" במזרח ובמרכז אוקראינה, לאחר שנפגעו, או שאזל להם הדלק. 

פלישת רוסיה לאוקראינה: למרות הפסקת האש, הרוסים ממשיכים בהפגזות על ערי אוקראינה (צילום: רויטרס)

עם זאת, הבעיות הלוגיסטיות של רוסיה בשטח לא מנעו ממנה להכות בעוצמה באוקראינה, תוך שימוש בארטילריה כבדה. עד ליום ה-13 ללחימה, הגורם טען כי הכוחות הרוסים שיגרו יותר מ-625 טילים לעבר מטרות באוקראינה. הטילים הרסו מבני מגורים אזרחיים ומרכזי ערים מעיר החוף מריאופול שבדרום-מזרח אוקראינה ועד לפרברי קייב בצפון. 

בתוך כך, ארצות הברית תשלח עוד 500 חיילים לאירופה, כך שמספר הכוחות האמריקאים שהוצבו ביבשת יעמוד על יותר מ-100 אלף, כך על פי גורם בכיר במערך ההגנה האמריקאי. בשבועות האחרונים, אלפי חיילים הוצבו במדינות לאורך האגף המזרחי של נאט"ו, בהן פולין, לטביה, ליטא ואסטוניה.

חרף כישלונה של רוסיה להשלים את משימתה בקייב ובחרקיב, טען הגורם הבכיר כי לארצות הברית אין אינדיקציות לכך שהקרמלין מתכונן להעביר כוחות פעילים נוספים לחזית הלחימה. עם זאת, הזהיר כי לרוסיה יש עדיין כוח אדם רב ואמצעי לחימה זמינים.