הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה-16: גם היום (שישי) נמשכת הלחימה ברחבי אוקראינה. כוחות רוסים פתחו בהתקפות טילים מרובות על מגוון רחב של מטרות ברחבי אוקראינה, גרמו לנזק משמעותי בעיר המרכזית דניפרו ובסביבתה. גם החזית באזור קייב עדיין פעילה מאוד והלחימה התגברה מצפון מזרח ומזרח לבירה, לאחר שהאוקראינים תקפו בהצלחה את שיירת הטנקים הרוסית שהתפזרה, על פי צילומי הלוויין.

במקביל, מסתמנת התקדמות בחזית הדיפלומטית: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טען עי "יש שינויים חיוביים מסוימים בשיחות עם אוקראינה". גם נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הסיכויים לשיחות שלום נדונו עם נשיא פינלנד. אנחנו חייבים לעצור את המלחמה ביחד".  

כל העדכונים ממלחמת רוסיה-אוקראינה | לחצו כאן

נזק מהתקיפה הרוסית בדניפרו, אוקראינה (צילום: רויטרס)

עדכונים שוטפים:

14:10: זלנסקי: "כבר הגענו לפריצת דרך אסטרטגית אנחנו כבר בדרך לניצחון".

13:52: נשיא פינלנד סאולי נייניסטו ישוחח היום עם פוטין. זאת, לאחר ששוחח מוקדם יותר עם זלנסקי. "הנשיאים דנו במצב המלחמה באוקראינה ובתמיכה וסיוע של פינלנד לאוקראינה. נושאים מיוחדים היו הצורך להבטיח פינוי בטוח של אזרחים דרך מסדרונות הומניטריים ובטיחות מתקני גרעין. הנשיאים הסכימו להמשיך בקשר ביניהם", נאמר בהצהרה של ממשלת פינלנד.

13:31: נשיא אוקראינה זלנסקי צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הסיכויים לשיחות שלום נדונו עם נשיא פינלנד. אנחנו חייבים לעצור את המלחמה ביחד! תודה לפינלנד על התמיכה באוקראינה במאבק בתוקפנות. זה חשוב מתמיד. עלינו לסיים במשותף את האסון ההומניטרי שנגרם על ידי רוסיה". 

13:26: נשיא רוסיה פוטין אמר כי "יש שינויים חיוביים מסוימים" בשיחות עם אוקראינה. 

13:00: מזכ״ל נאט״ו, ינס סטולטנברג, הדגיש שוב כי נאט"ו לא תשלח כוחות צבא לאוקראינה: "מהלך כזה עשוי לעורר מלחמה כוללת בין רוסיה לנאט"ו".

12:24: הקרמלין: "הצהרנו בפני המערב על דאגותינו לגבי אוקראינה, אך לא קיבלנו תשובות. דרשנו מהמערב להפעיל לחץ על קייב להפסיק ולפגוע באנשינו אך המערב לא הגיב". על הפגישה בין פוטין ללוקשנקו: "השניים דנו על הסנקציות הכלכליות של המערב". בהמשך, הקרמלין טען כי "מדינות נאט"ו בנו את כוחותיהן קרוב לגבולותיה המערביים של רוסיה", וכי "העמדה של רוסיה ברורה, אוקראינה יודעת מה העמדה שלנו".

11:36: ראש עיריית חרקוב: "הצבא הרוסי הרס 48 בתי ספר בעיר".

11:25: שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורנייצ'וק, ערך מסיבת עיתונאים ואמר: "אין לי חדשות טובות, כמו שאתם יודעים המצב באוקראינה הוא רציני ונמצא בקטסטרופה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם ה-2. במשך 70 שנה העולם לא ראה משהו יותר אלים מהפלישה הרוסית. עד כה, ישנם כ-2.3 מיליון פליטים אוקראינים, מחציתם ילדים. יותר מ-1,500 אזרחים נהרגו, מתוכם כ-100 ילדים. רוסיה ממשיכה להפציץ אזרחים, בתי ספר ובתי חולים".

שגריר אוקראינה בישראל (צילום: אבשלום ששוני)

11:10: האו"ם: כ-2.5 מיליון אוקראינים נמלטו ממדינתם למדינות השכנות.

10:28: פוטין ערך פגישה עם מועצת הביטחון הרוסית והתייחס למשלוחי הנשק לאוקראינה: "תומך בהעברת הנשק שנתפס לידי הכוחות הבדלנים". בהמשך אמר: "עלינו לקבל בברכה את המתנדבים הרוצים להילחם באוקראינה, ולעזור להם להגיע לאותם אזורי לחימה". בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי דיווח כי 16 אלף מתנדבים הגיעו מהמזרח התיכון על מנת להילחם לצד הצבא.

10:15: משרד הכלכלה האוקראיני: הנזק הכלכלי מאז החלה המלחמה, נאמד בכ-119 מיליארד דולר.

10:08: שר ההגנה האוקראיני מסר כי עד כה, נהרגו במלחמה יותר אזרחים אוקראינים מחיילים.

9:45: סגנית נשיא ארה"ב, קמלה האריס, תגיעה היום לרומניה ותפגוש את הנשיא קלאוס יוהאניס.

8:49: סוכנות הידיעות הבלארוסית דיווחה כי נשיא המדינה, אלכסנדר לוקשנקו, הגיע לרוסיה על מנת לשוחח עם ולדימיר פוטין. עוד דווח כי השניים ישוחחו על היחסים בין המדינות, פיתוח ושיתוף פעולה כלכלי ומאבק בלחץ הסנקציות הכלכליות מצד מדינות המערב.

8:43: משרד ההגנה הרוסי הודיע על "נטרול" שדות התעופה הצבאיים בלוצק ובאיוונו-פרנקיבסק במערב אוקראינה.

8:07: ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן: "האיחוד האירופי לא יטיל סנקציות על הגז או הנפט הרוסי".

8:00: משרד ההגנה הרוסי: הבדלנים באוקראינה כבשו את העיר וולנובאקה שבמזרח אוקראינה.

7:54: סוכנות הידיעות הרוסית "TASS" דיווחה כי מתחילת המלחמה, כ-222 אלף בני אדם נמלטו מאוקראינה לרוסיה.

7:37: רוסיה ביקשה לקיים ישיבת חירום של מועצת הביטחון של האו"ם ב-11 במרץ בנושא "הפעילות הביולוגית של צבא ארה"ב באוקראינה".

7:14: רשת "סקיי-ניוז" הבריטית דיווחה כי ב-24 השעות האחרונות, הצבא הרוסי התקדם כארבעה קילומטרים נוספים לכיוון קייב. כך, לפי גורם אמריקאי בכיר.

7:08: דיווחים באוקראינה על הפצצה כבדה של הצבא הרוסי במחוז דניפרו במדינה. רשתות התקשורת מוסרות על פגיעות סמוך לגן ילדים, אדם אחד נהרג.

7:00: סבא"א: מוסקבה וקייב מוכנות לקיים משא ומתן אודות אבטחת אתרי הגרעין באוקראינה.

06:16: פיצוצים נשמעו באיזור שדה התעופה בלוהנסק ובעיר דנפירו.

צ'רנייב, אוקראינה (צילום: State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)
צ'רנייב, אוקראינה (צילום: State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)

נזק מהפצצה רוסית במריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)
נזק מהפצצה רוסית במריופול, אוקראינה (צילום: רויטרס)