מלחמת רוסיה-אוקראינה: בצל היום ה-16 לפלישה הרוסית, נמשך זרם הפליטים האוקראינים מלב המלחמה לישראל. רשות האוכלוסין וההגירה דיווחה היום כי 6,166 אוקראינים הגיעו לישראל מאז פרוץ המלחמה, כאשר 214 מהם סורבו להיכנס לישראל. זאת, על רקע מתווה הפליטים שפרסמה ביום שלישי האחרון שרת הפנים, איילת שקד. על כך, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

בפתח דבריו, אמר אולמרט: "הרגשתי ואני מרגיש שזה אחד מרגעי השפל של מדינת ישראל. תהיתי אם זה מגיע מרשעות, מלב של אבן, מחוסר רגישות וחמלה או ממקום אחר שהוא חמור לא פחות, חוסר אונים בניהול נכון של מצבי משבר. כך או כך זה נראה נורא. התמונות הללו ייזכרו בתודעה שלנו לתקופה ארוכה מאוד". 

לאחר מכן, ראש הממשלה לשעבר, ניסה להעריך מדוע רוסיה פתחה במלחמה ואמר: "להגיד שאני יודע לפענח את מה שעובר על פוטין עכשיו, קשה לי. בהרבה שיחות הוא אמר לי שהוא לעולם לא ישלים עם האפשרות שאמריקה תציב טילים שמאיימים על רוסיה בגבולותיה. להגיד לך שהוא יהיה מסוגל לעשות את מה שהוא עושה עכשיו? לא חשבתי. אוקראינה לא הייתה בת ברית או חברה בברית צבאית עם מדינה אחרת, באופן שברגע שהדברים התחוללו, המדינות הללו היו צריכות להגיב".

בהמשך, התייחס לדיווחים על היוזמה של ראש הממשלה, נפתלי בנט, לתווך בין רוסיה לאוקראינה: "לא מדויק שהיוזמה הייתה שלו. אך בהחלט נכון שהוא התגייס. משהמנהיג הרוסי רצה לדבר עם בנט ונוצרה לפחות מראית עין של אפשרות שאולי יתפתח תהליך של דיבורים, אפילו רק זה היה מוצדק שהוא ייסע".

בסיום התייחס להפשרה ביחסים בין ישראל לטורקיה ולפגישה בין הנשיא יצחק הרצוג לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן: "ארדואן הגיע למסקנה מפוקחת, שבאינטרס הטורקי עדיף לקיים יחסים טובים יותר עם ישראל. אני מניח שהקשר עם הנשיא שלנו, עם הרצוג, עשה את זה הרבה יותר קל. אני לא חושב שהוא היה יכול לעשות את זה עם נתניהו".