חברת הכנסת לשעבר ופרשנית לענייני רוסיה נינו אבסדזה שוחחה הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM על הפלישה הרוסית לאוקראינה וסיכמה שבוע נוסף של לחימה. "אנחנו רואים גבורה של האוקראינים, ובינתיים חשוב להתייחס גם לכישלון הרוסי", אמרה.

"הכישלון הרוסי הוא שהם אמרו שהם יכולים לכבוש את קייב במהלך שלושה ימים. בפועל אנחנו רואים שהרוסים מתקדמים, אבל לגמרי לא בקצב שאנחנו חשבנו. פוטין יגיד כמובן שהכל מתנהל כסדרו, אבל אחרי כל זה אפשר לדבר על הכישלון הרוסי ועל הגבורה האוקראינית. אנחנו רואים שפוטין כן מנסה ללכת על דרכים דיפלומטיות, ובצורה כזו או אחרת הוא מחכה לכניעה של אוקראינה". 

אבסדזה התייחסה לכישלון השיחות של שרי החוץ ואמרה כי "אף אחד לא תלה תקוות סביב צוות המשא ומתן, אבל כשפוטין שולח את לברוב אז הוא מקווה שהאוקראינים יגידו אוקי. אולי הייתה איזושהי תקווה". 

היא העריכה כי פוטין ממתין לכניעה של האוקראינים: "לדעתי חד משמעית כן. פוטין מחכה לכניעה של האוקראינים, אבל קשה לראות את ממשל אוקראינה חותם על כניעה כזו. מה גם, שפוטין עדיין שומר על סוג של פרופורציה, למרות שלמה שקרה בבית החולים במירופול אי אפשר לקרוא פרופורציה.

"מעבר לזה, קשה לי להאמין שרוסיה הולכת להשתמש בפצצות מלוכלכות, בנשק כימי, או אטומי. אנחנו הרי יודעים איך הכישלון הרוסי נגמר בצ'צ'ניה - היו הפצצות שטיח, אבל מהצד השני כן נהלו איזשהו משא ומתן. כשהפרופורציה תיגמר, מה עלול לעשות הדוב הרוסי כשהוא עם הגב לקיר? אם נגיד את האמת אנחנו פשוט לא יודעים". 

על המצב בתוך רוסיה אמרה כי "בוודאי שהם יודעים מה קורה. אנחנו שומעים על יותר מ־13 אלף עצורים בהפגנות. אנשים יוצאים לרחובות. רוסים טובים במלחמות כשהם יודעים שהם יכולים להציל את העולם, אבל זה לא מה שקורה פה".

כשנשאלה אם ההפגנות מזיזות לפוטין השיבה: "הוא לא יכול להתחשב במצב הרוח של הקהל שלו. קשה להסביר לעם הרוסי למה הוא הולך להילחם נגד האוקראינים. אין שם אידיאולוגיה ברורה. פוטין חייב לקבל איזשהו כדור להנחתה, ובוא נקווה שהיא תהיה רכה יחסית, ופחות כואבת". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm