בצל היום ה-17 לפלישה הרוסית לאוקראינה, איש העסקים שנחשב לעשיר ביותר ברוסיה, ולדימיר פוטאנין, הזהיר את הקרמלין מפני החרפת החרם המערבי נגד רוסיה, כך דווח היום (שבת) ברשת CNN. לדבריו, התגברות הסנקציות מצד תאגידים וחברות בינלאומיות עלולה להחזיר את המדינה 100 שנים אחורה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

רוסיה תוקפת באוקראינה (צילום: רשתות חברתיות)

איש העסקים הוא נשיא ענקית המתכות Norilsk Nickel ובעל המניות הגדול ביותר שלה. באזהרתו הוסיף כי רוסיה מסתכנת בחזרה לימים הקשים של מהפכת 1917, אם חברות מערביות ומשקיעים בינלאומיים ימשיכו לטרוק בפני רוסיה דלתות בעקבות הפלישה. על פי הדיווח, הוא הפציר בממשלת רוסיה לנהוג בזהירות יתרה.

"הפלישה תחזיר אותנו ל-1917 והמשמעות היא חוסר אמון בינלאומי ברוסיה מצד משקיעים, שילווה אותנו במשך עשורים רבים", כך כתב בהודעה שפורסמה בחשבון הטלגרם של נורילסק ניקל בסוף השבוע. את ההחלטות של חברות הענק בדבר השהיית פעילותן ברוסיה, כינה פוטאנין "רגשיות" ו"כנועות" ללחץ הציבורי. 

האוליגרך הרוסי ולדימיר פוטנין בפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)
האוליגרך הרוסי ולדימיר פוטנין בפגישה עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin via REUTERS)

כזכור, מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה שהחלה ב-24 בפברואר, חברות ענק, גופים ותאגידים בינלאומיים הודיעו על ניתוק יחסיהם המסחריים עם רוסיה, בין אם באופן זמני ובין אם לאו. זאת בנוסף לסנקציות מצד הנציבות האירופית וארצות הברית, שאסרה על המשך קשרים בין חברות וגופים אמריקאים לבין אלו הרוסים.