הפלישה הרוסית לאוקראינה - היום ה-17: שעה שהמסדרונות ההומניטריים נפתחו היום (שבת) בערים השונות לטובת פינוי אזרחים וקבלת משלוחי מזון ותרופות, רוסיה המשיכה לתקוף. בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר כי "הצעתי לראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, כי שיחות המשא ומתן עם רוסיה יתקיימו בירושלים". הנשיא הוסיף כי "ישראל יכולה לספק לאוקראינה ערבויות ביטחוניות. מקווה להשפעה חיובית שלו על השיחות".

במקביל, ברוסיה טוענים כי מוכנים להמשך המשא ומתן מול ארצות הברית, אלא שהאחרונה היא זו שאינה מראה נכונות לכך. בנוסף, סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי רייבקוב, האשים את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכך שגורם להסלמת המצב על ידי כך שכופה את האג'נדה האמריקאית על הקהילה הבינלאומית כולה. 

כל העדכונים ממלחמת רוסיה-אוקראינה | לחצו כאן

כוחות אוקראינים נלחמים ברוסים באזור קייב, אוקראינה (צילום: רויטרס)

עדכונים שוטפים:

23:35: הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית הודיעה כי אוקראינה מסרה כי רוסיה מתכננת להשתלט על תחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה, הנחשבת לגדולה ביותר באירופה. ברוסיה הכחישו את הטענות. 

22:32: שר ההגנה האוקראיני תוקף את ישראל
בחשבון הפייסבוק שלו כתב: "ישראל מגלה ניתוק בלתי מוסבר וחוסר רצון לבחור צד במלחמה באוקראינה. זה יגרום לחוסר אמון הולך וגובר עוד הרבה מאוד שנים (עם אוקראינה) כי אנחנו ננצח - אין ספק. איתכם או בלעדיכם. מה אתם יכולים לעשות? אתם מאוד משפיעים, בישראל אתם יכולים להביע את עמדתכם בצורה אקטיבית יותר".

בהמשך, התייחס לבלארוס וכתב: "אל תיכנעו ללחץ, זה גם יגמר באסון. אפילו יותר מזה. רוסיה בהחלט לא תהיה תלויה בכם ובאוקראינה תיחשבו לבוגדים. אתם יכולים להגן על יקירכם והחברים מביצוע פקודות מטורפות".

21:36: גורם בכיר בבית הלבן: ארה"ב תספק לאוקראינה סיוע צבאי מיידי הכולל מערכות נגד מטוסים ונגד שריון ונשק קל.

20:45: סוכנות הידיעות הרוסית, RIA, דיווחה כי משרד ההגנה ברוסיה עדכן כי "המצב ההומניטרי באוקראינה ממשיך להידרדר במהירות. בערים מסוימות הגיע המצב לממדים קטסטרופליים".

20:00: דו"ח מודיעין של חברת ISI – ImageSat International המבוסס על צילום לוויין של בסיס חיל האוויר הרוסי אנגלס שבמזרח המדינה שבוצעה היום (שבת) ניתן לראות כי בבסיס כמות גדול של מפציצים צבאיים פעילים.  כמו כן, מצילום לווין שבוצע אתמול בעיר ברסט שבבלארוס, ניתן לראות הערכות צבאית משמעותית. 

בסיס חיל האוויר הרוסי אנגלס (צילום: ImageSat International (ISI) www.imagesatintl.com)
בסיס חיל האוויר הרוסי אנגלס (צילום: ImageSat International (ISI) www.imagesatintl.com)

היערכות צבאית בעיר ברסט, בלארוס (צילום:  ImageSat International (ISI) www.imagesatintl.com)
היערכות צבאית בעיר ברסט, בלארוס (צילום: ImageSat International (ISI) www.imagesatintl.com)

19:03: שר החוץ של אוקראינה, דמיטרו קולבה: "העיר מריופול עדיין בשליטה אוקראינית".

18:20: נשיא צרפת, עמנואל מקרון: "בשעות הקרובות נטיל סנקציות חדשות על רוסיה".

17:38: מקרון ושולץ: "פוטין לא מראה נכונות לסיים את המלחמה באוקראינה"
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, קנצלר גרמניה, אולף שולץ ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ערכו שיחה משולשת בווידאו. לאחר השיחה, ארמון הנשיאות הצרפתי דיווח כי "פוטין לא מראה נכונות לסיים את הלחימה". זאת, לאחר שמקרון דרש מפוטין להגיע להפסקת אש מיידית.

17:31: מושל דונייצק: "העיירה וולנובאקה נהרסה לחלוטין, הלחימה על שטחה נמשך".

16:37: זלנסקי: "מאז תחילת המלחמה עם רוסיה, נהרגו כ-1,300 חיילים אוקראינים"
הנשיא האוקראיני מסר תדרוך לתקשורת ודיווח כי מאז תחילת המלחמה נהרגו כ-1,300 חיילים. בתוך כך, האו"ם דיווח כי עד כה, כ-1,546 אזרחים נפצעו וכ-564 נהרגו.

16:07: משרד האנרגיה של אוקראינה: "נכון להבוקר, יות מ-960 אלף אזרחים במדינה נותרו ללא חשמל עקב הנזק שנגרם מהפלישה הרוסית. המצב הקשה ביותר נרשם באזור דונייצק וקייב".

15:53: זלנסקי: "הצעתי לראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, כי שיחות המשא ומתן עם רוסיה יתקיימו בירושלים". הנשיא הוסיף כי "ישראל יכולה לספק לאוקראינה ערבויות ביטחוניות. מקווה להשפעה חיובית שלו על השיחות".

15:40: הסתיימה השיחה בין קנצלר גרמניה, אולף שולץ, נשיא צרפת, עמנואל מקרון ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בשיחה, דרשו בפני פוטין הגעה להפסקת אש מיידית.

15:30: זלנסקי: "מספר עיירות כבר אינן קיימות בעקבות המלחמה".

14:32: סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי רייבקוב, האשים את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בכך שגורם להסלמת המצב על ידי כך שכופה את האג'נדה האמריקאית על הקהילה הבינלאומית. "אנו לא נוקטים בצעדים המעידים על הסלמה, אלא הנשיא האמריקאי הוא זה שמדבר על סכנת מלחמת העולם השלישית". 

13:30: נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, פרסם סרטון ברשתות החברתיות בו הודיע כי רוסיה שולחת חיילים נוספים לאוקראינה ועל כן הבהיר כי אוקראינה לא תפחית מעוצמת הלחימה. הוא הוסיף כי אוקראינה "מקיימת באופן מלא" את הפסקת האש במסדרון ההומניטרי במריופול, וקרא לרוסיה לקיים את חלקה. בנאומו ציין כי הנציבות האירופית פועלת לזירוז אישורה של אוקראינה כחברת איחוד אירופי.

13:10: דיווחים באוקראינה על פיצוצים במיקולאייב. על פי הדיווח, אחד הטילים פגע במגרש המיועד לילדים.

הריסות באוקראינה סמוך לקייב (צילום: REUTERS/Thomas Peter)
הריסות באוקראינה סמוך לקייב (צילום: REUTERS/Thomas Peter)

הריסות באוקראינה בעקבות הפצצה רוסית (צילום: REUTERS/Thomas Peter)
הריסות באוקראינה בעקבות הפצצה רוסית (צילום: REUTERS/Thomas Peter)

מחסן המזון שנפגע בעקבות התקיפות באזור קייב, אוקראינה (צילום: Press service of the State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)
מחסן המזון שנפגע בעקבות התקיפות באזור קייב, אוקראינה (צילום: Press service of the State Emergency Service of Ukraine/Handout via REUTERS)

הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)
הפלישה הרוסית לאוקראינה (צילום: רויטרס)