תמיכה מפתיעה: שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, התראיין היום (שבת) לערוץ CNN בטורקיה, ואמר כי הפשרת היחסים בין ישראל לטורקיה "מועילים ויעזרו לעניין הפלסטיני". זאת, לאחר ביקורו של הנשיא יצחק הרצוג באנקרה, בו פגש את נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, אשר אמר כי "ביקור היסטורי זה יהווה נקודת מפנה ביחסנו, מטרתנו היא להמריץ ולאתחל מחדש את היחסים בין המדינות".

ריאד אל-מלאכי אמר כי "הנורמליזציה הטורקית עם הכיבוש הישראלי תועיל לפלסטינים. לא הופתענו מהמלך ואנו מברכים עליו כי הוא יעזור לפלסטינים ובמיוחד לעיר ירושלים בחודש רמדאן הקרוב". אל-מלאכי הוסיף כי "שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'בושולו, עדכן אותנו על כל ההתפתחויות והודיעו כי הוא יבקר באזור בתחילת חודש אפריל. המהלכים של טורקיה לא יגיעו על חשבון הפלסטינים".

כמו כן, אל-מלאכי התייחס לביקור שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה בטורקיה ואמר כי "היא הצליחה להושיב בשולחן אחד את האוקראינים והרוסים, ועשויים לקרוב אותנו ואת הישראלים. אנחנו מוכנים לקבל כל הזמנה סודית או גלויה לשבת עם הכיבוש". על המשבר במזרח אירופה אמר: "אנחנו לא מדינה ואנחנו לא יכולים להצהיר על עמדה כזו או אחרת , אך יש לנו יחסים עם שני הצדדים".

מנגד, תנועת חמאס תקפה בחריפות את הפשרת היחסים ואמרו: "עוקבים בדאגה רבה אחר ביקורם של בכירים ומנהיגים ישראלים במספר מדינות ערביות ואסלאמיות, האחרון שבהם היה ביקורו של יצחק הרצוג במספר מדינות באזור", נכתב בהודעה.

כאמור, הנשיא הרצוג ביקר השבוע באנקרה. במהלך הפגישה, אמר ארדואן: "לצערי היחסים בין מדינותינו עברו תקופת בצורת מסויימת בשנים האחרונות. כעת, אני מאמין שהיחסים בין המדינות, ייבחנו במעשים שמשקפים רוח של כבוד הדדי, ויאפשרו לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים האזוריים והעולמיים המשותפים לכולנו".

הרצוג הצהיר כי "משקעי עבר אינם מתבטלים מאליהם, אבל אנחנו שני העמים, שתי המדינות בוחרים להתחיל במסע של אמון וכבוד שיכלול שיח מעמיק בכל התחומים. אני מודה לך על השיחה המשותפת שקיימנו. אנחנו בוחרים להביט במשותף קדימה".