מלחמת רוסיה-אוקראינה: נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, ערך היום (שבת) שיחת טלפון נוספת עם רה"מ נפתלי בנט, בה דנו בדרכים להפסיק את הלחימה ובמאמצים שעושה ישראל בעניין. זאת, ברקע הדיווחים על המשך חילופי האש הכבדים במספר מוקדים באוקראינה.

בתוך כך, זלנסקי, ערך היום מסיבת עיתונאים והתייחס לדיווחים כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, ייקח חלק במאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה. זלנסקי אמר: "הצעתי לראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, כי שיחות המשא ומתן עם רוסיה יתקיימו בירושלים". הנשיא הוסיף כי "ישראל יכולה לספק לאוקראינה ערבויות ביטחוניות. מקווה להשפעה חיובית שלו על השיחות".

גורמים רשמיים בישראל אמרו כי "אנחנו מוכנים לסייע בכל דרך שהם יבקשו, אבל, לפי הערכות, לא סביר שהרוסים יסכימו. בעבר פוטין שלל את הרעיון להיפגש עם זלנסקי בישראל".

זלנסקי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דיברנו על התוקפנות הרוסית ועל הסיכויים לשיחות שלום. עלינו להפסיק את הדיכוי נגד אזרחים".

כזכור, רה"מ בנט וזלנסקי ערכו שיחת טלפון ביום שלישי האחרון. בנט אמר לנשיא אוקראינה כי הוא ממליץ לו לקחת את ההצעה שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום המלחמה, הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה - כך אמר לוואלה! בכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, זלנסקי לא קיבל את המלצתו של בנט.

זלנסקי ואנשיו לא אהבו את ההמלצה של ראש הממשלה. "בנט הציע לנו להיכנע", אמר הבכיר בממשלת אוקראינה. "אין לנו כוונה לעשות זאת. אנחנו יודעים שההצעה הזו של פוטין היא רק ההתחלה".