משמרות המהפכה של איראן הזהירו היום (ראשון) את ישראל מפני "תגובה קשה, החלטית והרסנית" במקרה של התקפות עתידיות, כך דיווחה התקשורת הממלכתית האיראנית. זאת, לאחר שמשמרות המהפכה לקחו אחריות על שיגור הטילים הבליסטיים לעבר יעדים בעיר ארביל שבחבל הכורדי בעיראק. לטענת האיראנים, התקיפות כוונו נגד "בסיסים סודיים של ישראל" במדינה. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

לפי ההערכות, מתקפת הטילים האיראנית הגיעה בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בשבוע שעבר ובה נהרגו שני קצינים של משמרות המהפכה. זאת, בהמשך להודעה שמסר הארגון בסמוך לאירוע כי "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה", איום בעקבותיו צה"ל אף הגביר את הכוננות באזור הצפון. 

תקיפה בארביל,עיראק. קרדיט רשתות ערביות

התקשורת הממלכתית האיראנית דיווחה כי משמרות המהפכה לקחו אחריות על המתקפה הבליסטית, וציטטה את הצהרת הארגון לאחריה: "בעקבות הפשעים האחרונים של המשטר הציוני המזויף וההודעה הקודמת כי הפשעים והרשעות של המשטר הידוע לשמצה הזה לא יישארו ללא מענה; אמש, 'המרכז האסטרטגי של קונספירציה ורוע הציונים' הותקף באופן ממוקד בידי הטילים החזקים של 'חיל משמרות המהפכה האסלאמי'".

"אנו חוזרים ומזהירים את המשטר הציוני הפושע כי חזרה על כל רוע תעמוד בפני תגובות קשות, החלטיות והרסניות. אנו גם מבטיחים לאומה הגדולה של איראן שהביטחון והשלום של המולדת האסלאמית הם הקו האדום של הכוחות המזוינים של הרפובליקה האסלאמית של איראן והם לא יאפשרו לאף אחד לאיים או לתקוף אותה".

נזק ממתקפת הטילים האיראנית בארביל, עיראק (צילום: רשתות חברתיות ערביות)
נזק ממתקפת הטילים האיראנית בארביל, עיראק (צילום: רשתות חברתיות ערביות)

במערכת הביטחון מתייחסים ברצינות לאיומים, והנחת המוצא היא כי לאחר שבאיראן הצהירו על כוונתם, הם מחויבים כעת לעמוד מאחוריה. למרות זאת, במערכת הביטחון מדגישים כי אין מדובר בשלב הזה בכוננות גבוהה במיוחד, והיא באה לידי ביטוי בעיקר במערכי המודיעין וההתמקדות שלה באיומים שונים במרחב ובעיבוי יכולות ההגנה האווירות. זאת מתוך הנחה כי יש אפשרות סבירה שהאיראנים ינסו להגיב באמצעות טילים ורקטות או בניסיון נוסף לשלוח מל"טים לעבר ישראל.

ההערכה בישראל היא שנוכח הכישלונות שהיו בעבר האיראנים לא ימהרו להוציא לפועל תגובה שלתפיסתם אין לה עדיין בשלות והיתכנות מבצעית. זאת מתוך ההבנה שכישלון צבאי נוסף יביך אותם מאוד. בשל כך, במערכת הביטחון מביאים בחשבון כי יש אפשרות סבירה שהניסיון להוציא לפועל תגובה יתרחש רק בעוד כמה שבועות ואולי אף לאחר מכן. לפיכך הכוננות הגבוהה בצפון צפויה להימשך גם בתקופה הקרובה.