מלחמת רוסיה-אוקראינה: ברקע היום ה-18 לפלישה הרוסית, הפוליטיקאי הרוסי, ליאוניד וולקוב, שוחח עם רשת "סקיי ניוז" הבריטית ופרסם אזהרה מצמררת. וולקוב הזהיר כי ולדימיר פוטין "מספיק משוגע" כדי להשתמש בנשק גרעיני באוקראינה ולהרוס את העולם".

וולקוב, מי שהיה ראש מטה קמפיין הבחירות של אלכסיי נבלני לבחירות לנשיאות רוסיה בשנת 2018, הדגיש כי פוטין מסוגל לגרום "לאלימות נוראית באוקראינה". בשיחה עם רשת "סקיי ניוז" הבריטית, הוסיף כי "עכשיו ברור מאוד שהעולם צריך לשלם מחיר גבוה על מנת לעצור את המלחמה הזו. אבל את המחיר הזה צריך כבר לשלם כי אחרת פוטין פשוט יהרוס את העולם". כשנשאל האם פוטין מתכוון להשתמש בנשק גרעיני, השיב כי "הוא משוגע מספיק, אנו יכולים לצפות לצערנו לגרוע מכל".

בהמשך, אמר כי "המלחמה כואבת מאוד. אני רוצה לבכות, פוטין הוא נשיא רוסיה, זו המלחמה של פוטין, לא המלחמה שלי. אני מבקש מבני ארצי לבכות יחד איתי. זו לא המלחמה שלנו, לא בשמנו. הוא עושה את זה בשמו בלבד".

כזכור, ביום רביעי האחרון, ראש ה-CIA הזהיר כי גובר החשש שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני, במהלך המלחמה באוקראינה. על פי הדיווח שהוצג באתר ה-MIRROR, "קיים חשש כי ולדימיר פוטין עשוי להחליט לנקוט בצעד הדרסטי, אם כוחותיו ימשיכו להיתקל בהתנגדות מצד האוקראינים".

בנאום שנשא בדיון בוועידת המודיעין בקונגרס האמריקאי, וויליאם ברנס, ראש ה-CIA, אמר כי "הדרג הצבאי הרוסי שוקל שימוש בנשק גרעיני קטן יותר. דוקטרינת הלחימה הרוסית היא כזו שלפיה אתה מסלים את המלחמה, רק בשביל ההסלמה. לכן אני מאמין שהסיכון עולה, על פי הדוקטרינה הזו".