מלחמת רוסיה-אוקראינה: שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורינצ'וק, נפגש היום (ראשון) עם יו"ר "יד ושם", דני דיין, בבקשה לקיים עצרת רבת משתתפים, בה ייקחו חלק פוליטיקאים, ראשי ערים ואנשי ציבור. על פי הבקשה, במהלך העצרת יועבר בשידור חי נאום של נשיא אוקראינה, וולודימרי זלנסקי.

בתום הפגישה, גורמים בהנהלת המוסד דחו את הבקשה בטענה כי "מוסד ההנצחה המרכזי לשואה אינו מקום לנשיאת נאומים מדיניים או פוליטיים" ועל כן התנגדו על קיום העצרת במתכונת הנוכחית. מהמוסד נמסר עוד כי הצדדים ימשיכו לדון על מנת לקיים אירוע במתכונת המתאימה.

בתוך כך, השגריר קורינצ'וק, ייפגש ביום שלישי הקרוב עם יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, על מנת לתאם שיחת וידאו עם זלנסקי שתועבר בזום לחברי הכנסת. בכנסת מסרו שהם רואים בחיוב את היוזמה וכי הם מצפים לשמוע מהשגריר הצעה למועד קיום השיחה.

כזכור, לאחר הבקשה הראשונה לקיים את נאומו של זלנסקי בכנסת, יו"ר הכנסת שלח תשובה לשגריר האוקראיני ולפיה לא ניתן לכנס את המליאה במיוחד לצורך הנאום וכי הוא מציע לקיים שיחת זום בין זלנסקי לבין הח"כים בימים הקרובים. מלשכת יו"ר הכנסת פנו בעניין למשרד החוץ כדי לבדוק אם יש רגישויות מדיניות.