האלוף במיל', עמוס ידלין, דיבר היום (שני) בכנס מורשת בגין בירושלים, והתייחס להתפתחויות במלחמת רוסיה-אוקראינה: "מלחמה היא לא סימטרית, כשתוקפים עם טנקים לא עונים רק בטנקים. המערב פעל עם סנקציות כלכליות קשות. פוטין יכול להגיב עם סייבר ועלול להטיל אפילו פצצה גרעינית באוקראינה".

הדברים מגיעים על רקע דבריו שר החוץ הרוסי, סרגי לברוב, שאמר: "אני מאמין שכמה מנהיגים זרים מתכוננים למלחמה נגד רוסיה. המערב רוקם תוכניות למלחמה גרעינית. הם מדברים בהפגנתיות כדי לשמור את הציבור על קצות האצבעות ולתמוך באנטי-סובייטיזם". 

 כמו כן, ראש ה-CIA ציין כי "גובר החשש שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני במהלך המלחמה באוקראינה. קיים חשש כי הנשיא פוטין עשוי להחליט לנקוט בצעד הדרסטי, אם כוחותיו ימשיכו להיתקל בהתנגדות מצד האוקראינים". בנוסף, הפוליטיקאי הרוסי ליאוניד וולקוב, שוחח עם רשת "סקיי ניוז" הבריטית והזהיר: "פוטין מספיק משוגע כדי להשתמש בנשק גרעיני באוקראינה ולהרוס את העולם".

ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
ולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

האלוף במיל' ידלין התייחס בנוסף לשיחות הגרעין בווינה: "אם הסנקציות או הפעילות החשאית לא יועילו, על ישראל לפעול כדי שלא תהיה לאיראן פצצה גרעינית. אנחנו צריכים לפחות את האור הצהוב האמריקאי, אם לא הירוק. ישראל לא משפיעה בשיחות בווינה כי לא בטוח שיש לה יכולת לפעול צבאית כרגע. הרגע לתקוף יגיע אם לא יהיו אפשרויות אחרות".