מלחת רוסיה-אוקראינה: הקרמלין הודיע היום (שני) כי לבקשת ישראל, ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. זאת, לאחר שבתחילת החודש, בנט פגש את הנשיא הרוסי במוסקבה, והפך למנהיג הראשון שפוגש אותו מאז החלה המלחמה באוקראינה. לאחר השיחה עם פוטין, בנט שוחח גם עם נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי.

גורם מדיני מסר כי ראש הממשלה בנט יצא באמצע ישיבת הממשלה על מנת לשוחח עם פוטין, בשיחה שאורכה הייתה כשעה וחצי. השניים שוחחו על המאמצים להפסקת האש בין רוסיה ואוקראינה ועל הסיוע ההומנטירי של ישראל לאזור.

במהלך השיחה, דיווח הקרמלין, כי פוטין הפנה את תשומת הלב "לפעולה הברברית" של הצבא האוקראיני בחבל דונבאס ואמר כי "הפעולה התבצעה על הרובע המרכזי בדונייצק באמצעות פצצות מצרר שוהבילו לאבדות רבות". עוד נמסר כי פוטין שיתף את רה"מ לגבי הערכתו לגבי המשך תהליך המשא ומתן בין המשלחת הרוסית לאוקראינית שמתקיימת בימים אלה במתכונת של שיחת ווידאו. 

כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בשבוע שעבר עם נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי. בשיחת הטלפון ביניהם אמר בנט כי הוא ממליץ לו לקחת את ההצעה שהציג נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסיום המלחמה, הכוללת שורה ארוכה וקשה של ויתורים מצד אוקראינה, כך לפי בכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, זלנסקי לא קיבל את המלצתו של בנט.

המקור הבכיר בממשלת אוקראינה טען שבנט הוא שיזם את שיחת הטלפון עם זלנסקי ביום שלישי. "אם הייתי במקומך הייתי חושב על חיי בני העם שלי ולוקח את ההצעה", אמר בנט לזלנסקי במהלך שחת הטלפון לפי הבכיר בממשלת אוקראינה. לדבריו, התשובה של הנשיא האוקראיני להמלצה של בנט היתה קצרה. "שמעתי אותך", אמר זלנסקי לראש הממשלה.