סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה הערב (שני) כי שירות הביון של משמרות המהפכה באיראן לכדו חוליה "אשר משתפת פעולה עם היישות הציונית" שניסתה לחבל במתקן הגרעין בפורדו. 

לפי הדיווחים שפורסמו גם בתחנות הטלוויזיה וברשתות הרדיו במדינה, נמסר כי סוכנים ישראלים ניסו להתקרב לעובדים במפעל על מנת לנסות ולפגוע במכשירי הצנטריפוגות באתר". עוד דווח כי הצוות ניסה לגייס שכן של עובד באתר וכי קצין הריגול יצר קשר עם עובד באתר במסווה של חברה מהונג קונג. העובד, דיווח על כך לפיקוד משמרות המהפכה ובשיתוף עם המודיעין הצליחו למנוע חבלה גדולה במתקני הגרעין בפורדו.

כזכור, משמרות המהפכה של איראן הזהירו אתמול את ישראל מפני "תגובה קשה, החלטית והרסנית" במקרה של התקפות עתידיות, כך דיווחה התקשורת הממלכתית האיראנית. זאת, לאחר שמשמרות המהפכה לקחו אחריות על שיגור הטילים הבליסטיים לעבר יעדים בעיר ארביל שבחבל הכורדי בעיראק. לטענת האיראנים, התקיפות כוונו נגד "בסיסים סודיים של ישראל" במדינה. 

לפי ההערכות, מתקפת הטילים האיראנית הגיעה בתגובה לתקיפה שיוחסה לישראל בסוריה בשבוע שעבר ובה נהרגו שני קצינים של משמרות המהפכה. זאת, בהמשך להודעה שמסר הארגון בסמוך לאירוע כי "המשטר הציוני ישלם על הפשע הזה", איום בעקבותיו צה"ל אף הגביר את הכוננות באזור הצפון.