מחאה חריגה ברוסיה: מריה אובסיאניקובה, עובדת של הערוץ הראשון ברוסיה, פרצה הערב (שני) במהלך מהדורת החדשות עם כרזה הקוראת להפסיק את הלחימה על אדמת אוקראינה. "עצרו את המלחמה! לא למלחמה! אל תאמינו לתעמולה. הם משקרים לכם כאן", נכתב. מיד לאחר מכן השידור נקטע ועל פי הדיווחים היא נעצרה.

בהמשך, פורסם סרטון של אובסיאניקובה, שצולם ככל הנראה לפני התקרית, בו הסבירה את הסיבה למעשיה. "מה שקורה כעת באוקראינה זה פשע ורוסיה היא המדינה הפושעת שפלשה לשטחי מדינה עצמאית אחרת. אדם אחד ויחיד שחייב לשאת באחריות על הפשע הזה הוא פוטין. אבי אוקראיני ואמי רוסיה, הם מעולם לא היו אויבים. אני מאמינה ששני העמים שלנו שהם עמים-אחים, עוד יצליחו להשלים".


"המלחמה, הפלישה חייבים להיפסק ומיד! לצערי, בשנים האחרונות עבדתי בערוץ הראשון, עשיתי שימוש בתעמולה של הקרמלין. אני מאוד מתביישת. אני מתביישת מזה שאפשרתי בתור עורכת לשקר לעם הרוסי, להפוך את העם הרוסי לזומבים. שתקנו ב2014 כאשר כל זה התחיל. שתקנו כאשר אלכסי נבלני הורעל. שתקנו והתבוננו מהצד לא יצאנו לרחובות  לא מחינו. היום כל העולם כולו מראה לנו גב, מתנתק מאיתנו. עוד עשרה דורות אחרינו לא יצליחו למחוק את אות הקין הזה, את אות הבושה הזה של מלחמת אחים באוקראינה". 

כמו כן, מסתבר שבן זוגה, איגור, משמש במאי בערוץ RT שהוא בעצם הערוץ התעמולתי הראשי ברוסיה. בעוד שאשתו נחקרת במשטרה ועורכי הדין מנסים לאתר את המקום שבו היא נמצאת ולמצוא אותה, לפי שעה ללא הצלחה, בעלה ניתק את הטלפון ועקבותיו נעלמו.
 
מערוץ הטלוויזיה נמסר: "בשידור החי של התוכנית 'ורמיה' היתה תקרית בה היה מעורב גורם חיצוני בפריים, מתבצעת בדיקה פנימית". הערוץ הראשון הוא ערוץ הטלוויזיה המרכזי ברוסיה. ממשלת רוסיה מחזיקה בכ-51% מהמניות בערוץ. 

כזכור, הפרלמנט הרוסי אישר מוקדם יותר החודש את החוק קובע כי "אדם המפיץ מידע לא מהימן על הפעילות של הצבא הרוסי עלול להישלח לעד שלוש שנות מאסר". ארגון שיפיץ "פייק-ניוז", אנשיו עלולים להישלח למאסר של עד 10 שנים.  במקרה שבו המידע המופץ יביא להשלכות חמורות, העונש המקסימלי הינו עד 15 שנות מאסר. בנימוקי החוק נכתב כי ההחלטה התקבלה לאחר "שארה"ב ובנות בריתה באירופה הפיצו מידע כוזב במדינה מתוך כוונה לעורר מחלוקות".