ישראל הגיעה למקום השביעי והמכובד בסקר חדש שהתפרסם הלילה (בין שני לשלישי), בו דירגו אזרחי ארצות הברית את המדינות המועדפות עליהם ברחבי העולם. הסקר, שנערך מדי שנה באתר Gallup, קבע כי ישראל נכנסה לעשירייה הראשונה, כאשר במקום הראשון מדורגת קנדה (87%) ומיד אחריה בריטניה (86%) וצרפת (84%).

הסקר התקיים השנה בין ה17-1 בפברואר, טרם פלישת רוסיה לאוקראינה, וקבע כי במקום הרביעי נמצאת יפן (82%), גרמניה (78%) במקום החמישי והודו (77%) במקום השישי. ישראל, כאמור, במקום השביעי, עם 71% אחוזי תמיכה, כאשר אחריה מצרים, מקסיקו, ואוקראינה שסוגרת את העשירייה.

הנשיא ביידן וראש הממשלה בנט בהצהרה משותפת לתקשורת. קרדיט רויטרס

על פי Gallup, נתוני הסקר נאספו על רקע ידיעות לפיהן רוסיה מתגברת את כוחותיה על הגבול האוקראיני, ולכן אם הסקר היה נערך היום, ככל הנראה אוקראינה הייתה מדורגת גבוה יותר. במרכז הרשימה מדורגות סין, הרשות הפלסטינית, ערב הסעודית וקובה.

החמישייה הסוגרת את הרשימה, בה כולן זכו לפחות מ-20% תמיכה, נמצאות עיראק, רוסיה, איראן, אפגניסטן וצפון קוריאה.

היסטורית, סקר Gallup מראה כי מיקום המדינה בסקר נובע מאופי היחסים בין ארה"ב למדינה המדורגת. בדרך כלל, בעלות בריתה של ארה"ב יזכו למקומות גבוהים, כאשר הדירוגים השתנו בהתאם לשינוי באופי היחסים בין ארה"ב למדינה מסוימת. 

כאשר מסתכלים על הטבלה העדכנית, רואים כי אפגניסטן רשמה את הירידה הגבוהה ביותר בקרב הציבור האמריקאי - כ-9%. רוסיה גם היא רשמה ירידה גבוהה וירדה ב-7%.